Når man under et kursus spiser frokost med kursister, får man ofte de samme spørgsmål igen og igen. Læs svarene til de mest almindelige spørgsmål....

Hvor afholdes Jeres kurser ?

ZoomTek's kurser afholdes enten i vore lokaler eller on-site hos kunden. De fleste kurser køres on-site hos kunden i et mødelokale eller lignende. Kunden skal blot have et lokale´, en stikkontakt og en internetforbindelse. Så sørger vi for resten. Åbne kurser afholdes på et hotel, kongrescenter eller lignende. Dermed kan vi afholde åbne kurser i alle afkroge af Danmark med en høj standard på forplejning.

Kan I lave on-site kurser i hele Danmark ?

Ja. 80% af vore kurser er on-site hos kunden. Vi kører meget efter kunderne og holder gerne kurser overalt i Danmark i bogstaveligste forstand. Bestiller du et lukket, skræddersyet firmakursus, betaler du samme pris i København, i Nakskov, i Rønne og i Thisted. Geografien skal ikke være din ulempe.

Kan I afholde kurser på engelsk ?

Ja, vi kan afholde kurser på dansk og engelsk uden ekstrapris. Kurser kan i mange tilfælde afholdes på tysk og svensk (indfødt instruktør) men for specielpris. Vi har dog ikke afholdelsesgaranti for kurser på svensk og tysk. Sådanne kurser planlægges fra gang til gang.

Jeg ønsker et kursus i udlandet. Er det dyrt?

Nej. Vi holder kurser i bl.a. Hamborg, London, Stockholm, Oslo og Helsinki til samme pris som i Danmark. Prisen inkluderer fly, hotel, m.m. Læs mere om kurser i udlandet her

Zoomtek har afholdt kurser i Rusland, Finland, Norge og Grønland.

Hvordan kan I tilbyde afholdelsesgaranti ?

Vore kunder efterspørger sikker afholdelse af kurser. De fleste af vore kurser er lukkede firmakurser. Vi kører ikke så mange åbne kurser. Det er nemlig svært at samle folk - og vores marketingbudget er trods alt begrænset. Bestiller 2 personer fra samme firma et kursus, så afholder vi kurset som lukket firmakursus. Hvis kun 1 person ønsker et kursus tilbydes vedkommende at komme til os i Østjylland - alternativt kan vi køre kurset som et OnLine Kursus, som er 1:1 undervisning via en remoteopkobling. Effektivt og tilpasset.

Er Jeres kurser certificeringsrettede ?

Ja, kurserne kan være certificeringsrettede. Ønsker du/I en certificering. kan ZoomTek rådgive om hvilke kurser, der er nødvendige. Vore SharePoint, XML og Lotus Notes Kurser er certificeringsrettede. Vores erfaring er dog, at mange, især på lukkede hold, faktisk ikke ønsker en certificering, men snarere har nogle projekter, der skal igangsættes.

Dette spørger vi ind til inden et kursus. Ønsker kunden et certificering skal kurset indeholde emner, som måske i det praktiske arbejde er ligegyldigt. Så det er kundens valg i sidste ende.

Hvorfor er ZoomTek så fokuseret på kurser ude hos kunden ?

Kurser direkte hos kunden har mange fordele og få ulemper. I stedet for at lade 10 kursister køre fra Hjørring til Århus er det nemmere, billigere (og i disse tider mere CO2 venligt) at lade instruktøren køre fra Århus til Hjørring.

Kunden sparer transport, forplejning, evt. hotel, overarbejdsbetaling og meget mere. Disse udgifter påtager ZoomTek sig, og prisen er altid den samme overalt i Danmark og inkluderer disse ting. Så kunden vil aldrig se en særskilt regning for transport, forplejning m.m. Omvendt sparer ZoomTek udgifter til kursuslokale, bespisning af kursister osv. Så derfor tager vi ikke ekstra for at køre ud til kunder.

Ligningen er simpel: Ekstremt lave omkostninger betyder, at vi i ZoomTek bruger 50% af vores tid på videreuddannelse. Lave omkostninger betyder også, at vi kan køre kurser med 1-2-3-4 deltagere, som derfor er ektremt målrettede. Lave omkostninger muliggør bl.a. Gratis Hotline.

I starten af min karriere var jeg ansat i en kursusvirksomhed. Vi underviste i snit 4,5 dage om ugen og havde reelt ikke tid til videreuddannelse. Kurserne var derfor hyldevarer og blev ikke tilpasset kursisterne. Med andre ord var det kundernes eget ansvar at melde sig til det rigtige standardkursus. 

Vi havde en sælger ansat, som ikke havde stort begreb om it. Hans fremmeste opgave var alene at proppe så mange folk ind på de enkelte hold, så vi kunne finansiere sælgerens løn, et par mellemledere og de dyre kursuslokaler.

Den bøtte er vendt på hovedet i ZoomTek. Derfor har vi en stabil kundemasse og et stadigt stigende fagligt niveau.

Kan I dokumentere Jeres evalueringer ?

Ja, det kan vi. Vi har evalueret vore kurser siden 2002 og for Lotus Kursers vedkommende siden 1999. Vi har et snit på 9,3 på en 1-10 skala.

Hvordan sikres den faglige kvalitet ?

Det gør vi bl.a. således:

  • Evaluering af kurser - måde mundtligt og skriftligt
  • 50% af instruktørens tid bruges på uddannelse
  • De systemer vi arbejder med underbygger eller supplerer ofte hinanden. F.eks. bygger SharePoint og InfoPath i høj grad på XML. XML er også en af ZoomTek's ekspertområder. XML, web services og Powershell kan forbindes - osv.
  • Vi er medlem af diverse netværk, og har stor faglig sparing med kolleger i ind- og udland.
  • Vi kan dokumentere en lang referenceliste

 

Hvordan sikrer I den pædagogiske kvalitet ?

Indlæringsteori er et omfattende emne. Og der er mange meninger om, hvad en god instruktør er. Vi laver pædagogiske evalueringer på vore kurser, og lader kursisterne give feed-back. På en 1-10 skal ligger vi på 9,1 i pædagogik.

Du får altid en instruktør, som har bevist sit værd gennem flere års undervisning, kanon evalueringer og store konsulentopgaver i marken. Pædagogik handler om mange ting:

  • En levende instruktør, der tør have øjenkontakt, kan stå op og ikke gemmer sig bag sin computer
  • Brug af forskellige medier - projektor, skærmovertagelse, film, eksempler fra Internettet m.m.
  • Et godt smil. Levende undervisning, godt humør...
  • God blanding af opgaver, teoretisk gennemgang og Hello World eksempler. Det sidste har vi især fokus på. Hvordan får man ting til at virke - skåret helt ind til benet, så kursisten kan gøre det samme derhjemme.
  • Vi taler kursisternes sprog. Uanset om kursisterne er dataloger eller helt almindelige brugere. Instruktøren skal være flink, rar og kunne føre kursisterne gennem stoffet med a-ha oplevelser.
  • På nørd-kurser, hvor deltagerne har arbejdet teknisk med it i mange, mange år tør vi gå uden om pensum, herunder lave ekperimenter, teste opsætninger og skrue konfigurationer sammen, som overhovedet ikke var planlagt.

 

Hvor mange kreditnotaer har I lavet i årenes løb ?

Vi har endnu ikke haft en kunde, der ville have pengene tilbage efter endt kursus. Vi har et par gange dobbeltbooket vores kalender. Vi sender først faktura ud efter endt kursus - netop for at sikre at kunden er tilfreds.

Hvor længe har ZoomTek eksisteret ?

Siden 2002. Udsprang fra IBM og Arthur Andersen - verdens dengang 3. største konsulenthus. I dag har vi flere konsulenter tilknyttet, men er del af flere formelle og uformelle netværk af eksperter inden for mange felter.

Hvor har ZoomTek kontor ?

Vi hører til 10 km fra Horsens. Endvidere har vi et lille kontor i Hillerød. Kurser køres enten onsite hos kunden eller i lejede kursuslokaler.

Kan i mikse kurser eller holde kurser I ikke har på kursusoversigten

Ja, vi kan sagtens mikse kurser. Især hvis det er et lukket kursus. Oftest tilpasser vi lukkede kurser helt specielt til kunden.

Får jeg kursusmateriale på Jeres kurser ?

Ja, du får et omfattende kursusmateriale på dansk (på avancerede kurser i visse tilfælde på engelsk). Kursusmaterialet udleveres ca. 1 uge før kursus som PDF-fil. Kursusmaterialet har skærmdumps, tydelig typografi og er nemt at finde rundt i.

  • Der lægges vægt på overblik, og derfor er kursusmaterialet inklusive indholdsfortegnelse, tydelige og logiske kapitler og flot typografi.
  • Kursusmaterialet veksler mellem baggrundsstof, eksempler, hvordan-gør-man-stof, dybde og overblik.
  • Over alt i kursusmaterialet er der indført "tips og tricks" i specielt markerede bokse
  • Kursusmaterialet har omfattende appendix og 'nørd'-bokse, hvor man kan læse en dybere forklaring på et stofområde.

Kursusmaterialet justeres løbende. Cases, opgaver m.m. ændres hele tiden.

Hvordan tilmelder jeg mig et kursus ?

Du ringer til os på tlf 4250 5040, skriver til os på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. eller melder dig til direkte på vores website.

Koster det ekstra at få tilpasset et kursus ?

Nej. Prisen for et lukket kursus er fast. ZoomTek har over 10.000 sider kursusmateriale til rådighed. Så vi kan tilpasse et kursus helt efter Jeres ønske. Vi medtager også gerne skærmdumps fra nogle af Jeres systemer i kursusmaterialet, hvilket især er relevant ved brugerkurser. Alt sammen uden ekstraomkostninger.

Hvad er fordelen ved ZoomTek frem for større kursuscentre ?

Vi afholder lukkede kurser on-site uden ekstraomkostninger. Vi sælger ikke hyldevarer, men kun kurser, som er nøje afpasset med kundens behov. Endvidere taler kursisterne altid med instruktøren før kurset. Alt sammen forhold, som ingen større kursuscentre tilbyder.

Faglig bredde - vi går gerne uden for pensum

På især lukkede firmakurser har vi rig mulighed for at gå uden om emnet. På et web service kursus kan vi nemt tage en smuttur omkring C# eller PowerShell. Alt hænger jo sammen. Og vi kommer gerne med eksempler på kombination af teknologier, platforme og systemer.

Nej. ZoomTeks Kurser er ikke en lang række af Powerpoint Slides. Vi benytter projektor, whiteboard, film og andet. Men vi skal altså ikke igennem 692 Powerpoint Slides på 3 dage.

Ofte tager vore kurser en uventet drejning, forstået på den måde, at instruktøren altid har viden langt ud over pensum. Så spørges der uden for pensum kan vi sagtens inddrage nye emner i kurset.

Skulle vi få spørgsmål, vi ikke kan svare på, finder vi som regel svaret inden kurset slutter - ellers får kursisten svar efter kurset, da vi jo har gratis hotline.

Hvordan maksimerer I indlæringen ?

Efter endt kursus taler instruktøren med kursisterne. Har du som kursist spørgsmål, kan du efter kursus (også efter 8 måneder eller 3 år) stille spørgsmål pr. mail og telefon inden for rimelighedens grænser. Vi kan også overtage din skærm og vise dig, hvordan et eller andet skal gøres. Det er nemmere end 10 mails frem og tilbage.

Har du spørgsmål, så kontakt os på telefon 4250 5040 eller This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

 


Del denne artikel på

Mest læste sider

test4.png