K8241 Google Analytics Kursus

Kurset omhandler konkrete og målbare teknikker, som kan sikre højere conversion rate. Kurset gennemgår bl.a. Usability Inspection og Usability Tests, samt interviewteknikker…

| 2 dage | Afholdes i hele Danmark |

Hvad er Google Analytics?

Google Analytics er gratis og nemt at installere på ens website. Herefter har du adgang til alverdens statistiske data om brugerne, så du har fuldt styr på hvilke sider der besøges hvornår, og i hvilken rækkefølge, og hvornår brugerne hopper væk fra dit website.

Alt sammen vises som grafer og tabeller, der let kan eksporteres til f.eks. Microsoft Excel.

Målgruppe for Google Analytics kursus

Kurset henvender sig især til webmastere, marketingfolk eller andre, der ønsker at analysere webtrafik på ens website.

Forudsætninger for kurset

Kurset kræver ingen tekniske forudsætninger. Det vigtigste er interessen for at analysere brugernes adfærd med henblik på optimering af jeres hjemmeside.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Ring 4250 5040 og lad os finde en dato

Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.

Kursus i Jeres virksomhed er nemmest

For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.

Efter kurset kan du

Kurset giver en grundig gennemgang af mulighederne i Google Analytics. Mulighederne er mange, men heldigvis er programmet nemt at lære. På kurset arbejdes der med et rigtigt website.

Indhold af kurset i Google Analytics

1 | Introduktion til Google Analytics

  • Opsætning af Google Analytics på et website
  • Opsætning af filtre og visninger
  • Nyheder i nyeste version
  • Hvad er analytics.js – og hvordan fungerer denne fil?

2 | Brugerfladen i Google Analytics

  • Menuer, ikoner og visninger
  • Brug af Dashboardet
  • Tidsintervaller
  • Administratorindstillinger
  • Visning og Ejendom
  • Grundlæggende filtrering
  • Sammenlægning af Google Analytics og Search Console

3 | Standardrapporter

  • Hvad er en rapport?
  • Hvilke typer rapporter eksisterer? Hovedrapporter, underrapporter og tilpassede rapporter
  • Indholdsrapporter
  • Målgrupperapporter
  • Adfærdsrapporter
  • Anskaffelsesrapporter
  • Rapporter i realtid
  • Brug af underrapporter
  • Intro til tilpassede rapporter
  • Eksportér rapporter

4 | Dimensioner og metrics

  • Primære og sekundære dimensioner
  • Hvad er metrics?
  • Indstillinger for metrics

5 | Opsætning af mål

  • Måling af ønsket brugerhandling
  • Event, tidsramme
  • Opnåelsesprocent
  • Konvertering, bekræftelse, målsti, værdi m.m.

6 | Kampagner

  • Måling af kampagner
  • Krydstabulering af data
  • Brug af URL Builder
  • Conversion Tracking

7 | Håndtering af data

  • Indsamling af data
  • Fitrering af data
  • Visualisering af data
  • Brugertyper og segmenter
  • Sessioner
  • Stikprøvetagning

8 | Opsætning af dataindsamling

  • Præferencer på din GA-konto
  • Avancerede filtre og visninger
  • Automatisk opdatering af GA
  • Oprettelse af dimensioner
  • Oprettelse af tilpassede metrics
  • Brug af Event Tracking

9 | Kanaler og målgrupper

  • Hvad er en kanal?
  • Hvad er en målgruppe?
  • Hvordan opdeles data efter kanal og målgruppe?

10 | Viden om brugere

  • Analyse af besøgende
  • Tendensvisning for besøgende
  • Besøgendes loyalitet
  • Domæner, lande, dimensioner
  • Hvordan opnår man højere konverteringsrate?
  • Hvilke platforme benytter brugere?
  • Browserindstillinger og -type
  • Netværksindstillinger

11 | Optimering af sider

  • Brug af KPI’er
  • Optimering af Landing Pages
  • Hvilke sider/produkter giver bedst konvertering?
  • Hvorfor klikker brugere væk fra dit site?

12 | Afrunding

  • Plugins
  • Fejlsøgning/debugging
  • Integration med sociale medier

Man tror man kender sit eget site. Men Google Analytics giver et ekko af, hvad kunderne synes om ens site. Analyser med Google Analytics målretter markedsføringspotentialet på websitet.

Google Analytics med avancerede redskaber

Google Analytics er som sådan nemt at benytte. Man kan passivt følge trafik og analysere brugere ud fra en række kriterier – ofte i realtime.

Med rapporter som kan krydstabuleres i det uendelige kan man frembringe netop de analyser, man ønsker.

Målsøgning og dimensioner

Man kan også tilgå Google Analytics mere aggressivt. Man kan f.eks. opsætte egne mål og segmentere brugere ud på et utal af dimensioner og segmenter.

Kurset i Google Analytics

Kurset afholdes af en professionel konsulent, der har arbejdet intensivt med marketing og Google Analytics i årevis. Instruktøren kender mulighederne, faldgruberne og først og fremmest alle de måder, man kan tviste programmet på.

Kursusinstruktør:

ALL

Kurset er et formidlingskursus

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk information

Ring på telefon 4250 5040 eller skriv til e-mail info@zoomtek.dk . Alternativt kan du udfylde kontaktformularen nederst.

Kursusdatoer aftales med dig som kunde. Sammen med instruktøren finder i nogle passende datoer. Det kan være meget snart eller om noget tid efter jeres ønske.

De fleste kurser afholdes ude hos vores kunder. Et almindeligt mødelokale er helt optimalt. Alternativt holdes kurser også på hoteller og konferencecentre i København, Aarhus, Aalborg, Odense og Trekantområdet.

Prisen afhænger af antal deltagere, geografi og om det er et ZoomTek kursus eller et formidlet kursus afholdt af en af vore partnere.

Ja. Kurser kan holdes på engelsk, og i en del tilfælde også på svensk. Kurser kan holdes i udlandet til standardpris + rejseomkostninger.

Ja. For 2 personer holder vi et lukket firmakursus. Er du kun dig, kan vi tilbyde et Online kursus.

OnLine kurser er meget fleksible, og kan holdes for 1 eller flere personer. Det kan også være en mulighed, hvis I sidder i Herning og den bedste instruktør til opgaven bor i Ballerup. Online kurser giver samme indlæring som almindelige kurser. Det vidner kursisters tilbagemeldinger gennem flere år om.

Ja, kurser kan tilpasses og blandes. Indhold, kursuslængde og kursusform kan tilpasses.

ZoomTek sælger klippekort til kurser. Disse kan benyttes af alle i virksomheden og på tværs af ZoomTek kurser og formidlede kurser.

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Kontakt ZoomTek og lad os tage et webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk. Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.

Excel, Google, Microsoft, Microsoft Excel (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this page. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk