| 2 dage | Afholdes i hele Danmark |
Hvad er Google Analytics?
Målgruppe for Google Analytics kursus
Kurset henvender sig især til webmastere, marketingfolk eller andre, der ønsker at analysere webtrafik på ens website.
Forudsætninger for kurset
Kurset kræver ingen tekniske forudsætninger. Det vigtigste er interessen for at analysere brugernes adfærd med henblik på optimering af jeres hjemmeside.
Grundkursus og Udvidet kursus
Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.
Ring 4250 5040 og lad os finde en dato
Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.
Kursus i Jeres virksomhed er nemmest
For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.
Efter kurset kan du
Kurset giver en grundig gennemgang af mulighederne i Google Analytics. Mulighederne er mange, men heldigvis er programmet nemt at lære. På kurset arbejdes der med et rigtigt website.
Det får du også......
Indhold af kurset i Google Analytics
1 | Introduktion til Google Analytics
- Opsætning af Google Analytics på et website
- Opsætning af filtre og visninger
- Nyheder i nyeste version
- Hvad er analytics.js – og hvordan fungerer denne fil?
2 | Brugerfladen i Google Analytics
- Menuer, ikoner og visninger
- Brug af Dashboardet
- Tidsintervaller
- Administratorindstillinger
- Visning og Ejendom
- Grundlæggende filtrering
- Sammenlægning af Google Analytics og Search Console
3 | Standardrapporter
- Hvad er en rapport?
- Hvilke typer rapporter eksisterer? Hovedrapporter, underrapporter og tilpassede rapporter
- Indholdsrapporter
- Målgrupperapporter
- Adfærdsrapporter
- Anskaffelsesrapporter
- Rapporter i realtid
- Brug af underrapporter
- Intro til tilpassede rapporter
- Eksportér rapporter
4 | Dimensioner og metrics
- Primære og sekundære dimensioner
- Hvad er metrics?
- Indstillinger for metrics
5 | Opsætning af mål
- Måling af ønsket brugerhandling
- Event, tidsramme
- Opnåelsesprocent
- Konvertering, bekræftelse, målsti, værdi m.m.
6 | Kampagner
- Måling af kampagner
- Krydstabulering af data
- Brug af URL Builder
- Conversion Tracking
7 | Håndtering af data
- Indsamling af data
- Fitrering af data
- Visualisering af data
- Brugertyper og segmenter
- Sessioner
- Stikprøvetagning
8 | Opsætning af dataindsamling
- Præferencer på din GA-konto
- Avancerede filtre og visninger
- Automatisk opdatering af GA
- Oprettelse af dimensioner
- Oprettelse af tilpassede metrics
- Brug af Event Tracking
9 | Kanaler og målgrupper
- Hvad er en kanal?
- Hvad er en målgruppe?
- Hvordan opdeles data efter kanal og målgruppe?
10 | Viden om brugere
- Analyse af besøgende
- Tendensvisning for besøgende
- Besøgendes loyalitet
- Domæner, lande, dimensioner
- Hvordan opnår man højere konverteringsrate?
- Hvilke platforme benytter brugere?
- Browserindstillinger og -type
- Netværksindstillinger
11 | Optimering af sider
- Brug af KPI’er
- Optimering af Landing Pages
- Hvilke sider/produkter giver bedst konvertering?
- Hvorfor klikker brugere væk fra dit site?
12 | Afrunding
- Plugins
- Fejlsøgning/debugging
- Integration med sociale medier
Man tror man kender sit eget site. Men Google Analytics giver et ekko af, hvad kunderne synes om ens site. Analyser med Google Analytics målretter markedsføringspotentialet på websitet.
Google Analytics med avancerede redskaber
Google Analytics er som sådan nemt at benytte. Man kan passivt følge trafik og analysere brugere ud fra en række kriterier – ofte i realtime.
Med rapporter som kan krydstabuleres i det uendelige kan man frembringe netop de analyser, man ønsker.
Målsøgning og dimensioner
Man kan også tilgå Google Analytics mere aggressivt. Man kan f.eks. opsætte egne mål og segmentere brugere ud på et utal af dimensioner og segmenter.
Kurset i Google Analytics
Kurset afholdes af en professionel konsulent, der har arbejdet intensivt med marketing og Google Analytics i årevis. Instruktøren kender mulighederne, faldgruberne og først og fremmest alle de måder, man kan tviste programmet på.
Kursusinstruktør:
ALL
Kurset er et formidlingskursus
ZoomTek Kurser
Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.Kursus hos Jer
Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...I skal blot have et mødelokale og wifi.
Remote via video
Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.Praktisk information
Kontakt ZoomTek og lad os tage et webmøde
Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.
Excel, Google, Microsoft, Microsoft Excel (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this page. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk