K9129 Søgemaskineoptimering SEO Kursus

SEO Kurset lærer dig en række teknikker til bedre placering på søgemaskiner. SEO handler om at få en hjemmeside højt placeret i Googles og andre søgemaskiners søgeresultater…

| 2 dage | Afholdes i hele Danmark |

At søgemaskineoptimere til Google kræver, at man forholder sig til mange parametre. Mange parametre handler om sund fornuft, andre handler om at bibeholde læseren på hjemmesiden.

Målgruppe

Kurset er målrettet webudviklere, ansatte i marketingfunktioner, konsulenter og andre it-teknikere, som er ansvarlige for søgemaskineoptimering af et eller flere website.

Forudsætninger

Kurset kører som et lukket firmakursus og kan derfor tilpasses deltagerne. Skal kurset ned i de tekniske ting, vil en grundlæggende viden om HTML5, JavaScript, CMS og webservere være en fordel.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Ring 4250 5040 og lad os finde en dato

Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.

Kursus i Jeres virksomhed er nemmest

For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.

Efter kurset kan du

Du får redskaber til at optimere et websites placering i søgeresulltaterne i bl.a. Google og Bing. Du lærer både de lavthængende frugter, men også de mere langhårede paramtre, som har indflydelse på en websides organiske ranking.

Indhold af kurset i Søgemaskineoptimering SEO

1 | Overordnede ting

Helt overordnede forhold på hjemmesiden, som skal være i orden

  • www eller non-www
  • SSL certifikat
  • Favicon
  • Brug af 301 Redirections og 404-sider

2 | Metatags

Metatags er de informationer, som blive vist ved en Google søgning. Længden og brug af keywords er uhyre vigtig for en høj placering i Google.

  • title tag
  • Meta Descriptions
  • Meta Keywords – kører ikke mere

3 | Sitemaps

Et Sitemap hjælper søgemaskiner med at finde alle undersider. Et Sitemap kan laves i forskellige formater og skal tilmeldes til de forskellige søgemaskiner.

  • Formater
  • Google Search Console, Bing Webmaster Tools

4 | Keywords

Hvilke keywords (nøgleord) skal din hjemmeside findes på? Der findes forskellige værktøjer.

  • Keyword Research
  • Google Keyword Planner
  • Alternativer til Google Keyword Planner (gratis og betalte)
  • Keyword Ranking
  • Brug af long-tail keywords
  • Kig hos konkurrenterne – læs kunders mails

5 | HTML opbygning

Opbygning af HTML-koden er væsentlig. Selv om de fleste CMS-systemer gør dette automatisk, skal man stadig selv styre overskrifter, tilføje Schemaer og meget andet.

  • Mobile Responsive Web Design (RWD)
  • Brug af overskrifter H1, H2, H3
  • Schema Markup
  • Breadcrumbs

6 | Indhold (Content)

Indhold er meget vigtigt. Hjemmesider med meget indhold vil alt andet lige blive placeret højere.

  • Focus Keyword i overskrifter, første afsnit og underoverskrifter
  • Antal ord på en side
  • Opdatering af gammelt indhold
  • Fjernelse af uddaterede sider
  • Automatisk opdatere indhold (f.eks. aktuelt version af software) ?
  • Brug Negativ SEO
  • Undgå Duplicate Content

7 | URLs

Fra starten skal man opbygge en URL-struktur, der både gør brugerne glade, men som også hjælper Google til at forstå din side.

  • Korte URLs
  • Broken links – 301 redirects
  • Permalinks

8 | Links

Links får internettet til at køre rundt. Peger en hjemmeside med høj Authority på din hjemmeside, får du automatisk en højere placering.

  • Interne Links – hvorfor/hvordan
  • Eksterne links
  • Affiliate links skal have no follow
  • Brug af target _blank?
  • NoFollow – DoFollow – Noopener
  • Brug af Anchor Links
  • Sådan får du links til din side – backlinks – link building
  • Best Practice for Linkbuilding (og et par advarsler)

9 | Images

20% af alle søgninger på nettet foregår på billeder. Billeder skal være markeret med alt-attributter, være navngivet ordentligt og ikke fylde 30Mb.

  • Images Alt tekst
  • Images Title tekst
  • Navngivning af images
  • Image kvalitet
  • Images og CDN

10 | Google/Bing Værktøjer

Google har en række værktøjer, som man kan benytte til SEO. På kurset kigges der nærmere på disse

  • Google Search Console
  • Google Business
  • Google Analytics
  • Google Knowledge Graph
  • Google Discover
  • Bing Places

11 | Performance

Google har erklæret af hjemmesider med lang loadtid vil blive placeret lavere. Hvordan optimerer man performance?

  • Cache
  • Varnish
  • Brug af CDN

12 | Sociale Medier

Har din virksomhed Facebook og LinkedIn profiler skal der linkes til disse på den helt rigtige måde.

  • Angivelse af Sociale Medier

13 | Forbedring af brugeroplevelse

Alt skal ikke gøres for søgemaskiner. En forbedret brugeroplevelse eller web usability betyder formentlig en højere click-through rate (CTR).

  • Formindske Bounce Rate (folk der klikker væk)
  • Væsentlige sider (kontakt, about)
  • Oversættelse af website
  • Seriøs Footer
  • Vigtigheden af et godt domænenavn
  • Stavning, tegnsætning, mindre volumiøst sprog

14 | Lokal SEO

Har man en lokal malerforretning i Skanderborg, kan man gøre en række ting, så ens virksomhed kommer øverst, vises med kort m.m.

  • Google Business
  • Bing Places
  • Schema

15 | Plugins og værktøjer (her vist med WordPress)

Modulet viser forskellige plugins og værktøjer i WordPress. Hvis kurset er rettet imod et andet CMS-system end WordPress tages der hensyn til dette.

  • YOAST SEO
  • All-in-One-SEO
  • SEO Optimized Images
  • Google XML Sitemaps
  • Få Google til at indeksere din side hurtigere
  • Broken Link Checker
  • Google Analytics MonsterInsight
  • W3 Total Cache
  • Yet another Related Post Plugins
  • Screaming Frog

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk information

Ring på telefon 4250 5040 eller skriv til e-mail info@zoomtek.dk . Alternativt kan du udfylde kontaktformularen nederst.

Kursusdatoer aftales med dig som kunde. Sammen med instruktøren finder i nogle passende datoer. Det kan være meget snart eller om noget tid efter jeres ønske.

De fleste kurser afholdes ude hos vores kunder. Et almindeligt mødelokale er helt optimalt. Alternativt holdes kurser også på hoteller og konferencecentre i København, Aarhus, Aalborg, Odense og Trekantområdet.

Prisen afhænger af antal deltagere, geografi og om det er et ZoomTek kursus eller et formidlet kursus afholdt af en af vore partnere.

Ja. Kurser kan holdes på engelsk, og i en del tilfælde også på svensk. Kurser kan holdes i udlandet til standardpris + rejseomkostninger.

Ja. For 2 personer holder vi et lukket firmakursus. Er du kun dig, kan vi tilbyde et Online kursus.

OnLine kurser er meget fleksible, og kan holdes for 1 eller flere personer. Det kan også være en mulighed, hvis I sidder i Herning og den bedste instruktør til opgaven bor i Ballerup. Online kurser giver samme indlæring som almindelige kurser. Det vidner kursisters tilbagemeldinger gennem flere år om.

Ja, kurser kan tilpasses og blandes. Indhold, kursuslængde og kursusform kan tilpasses.

ZoomTek sælger klippekort til kurser. Disse kan benyttes af alle i virksomheden og på tværs af ZoomTek kurser og formidlede kurser.

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Kontakt ZoomTek og lad os tage et webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk. Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.

Facebook, Google, Java, JavaScript, LinkedIn, Word, WordPress (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this page. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk