K7501 SharePoint 2019 HelpDesk

Kursus i SharePoint rettet mod 1. level og 2. level support. Hvordan afhjælpes de mest almindelige brugerspørgsmål og -fejl, og hvordan integeres SharePoint bedst med det øvrige Microsoft 365…

| 2 dage | Afholdes i hele Danmark |

Målgruppe

Kurset henvender sig til supportere og superbrugere, der skal hjælpe almindelige brugere i deres daglige brug af SharePoint og Microsoft 365.

Forudsætninger

Viden svarende til ‘K481 SharePoint Bruger Udvidet’ eller ‘K450 Udvikling af Intranet Grundlæggende’. Du skal have Interesse for de mere tekniske sider af SharePoint. Du vil typisk allerede være supporter – enten på SharePoint eller på andre systemer.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Ring 4250 5040 og lad os finde en dato

Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.

Kursus i Jeres virksomhed er nemmest

For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.

Efter kurset kan du:

Supportere brugere med deres problemer i Sharepoint. Du får styr på opsætning af SharePoint uanset om det er SharePoint Server eller SharePoint Online.

Du får kendskab til sikkerhed, styring af brugere og håndtering af apps.

Indhold af kurset i SharePoint helpdesk for supportere

1 | Hvad er SharePoint ?

  • Daglig brug og navigering rundt på SharePoint-intranettet
  • Eksempler på SharePoint
  • Brug af alarmer
  • Hvad kan SharePoint bruges til?

2 | Site Collections

  • Fordele ved Undersites (Site Collection)
  • Navigering i Site Collection
  • Undersites
  • URLs på SharePoint sitet

3 | Lister

  • Arbejde med lister – Forskellige typer afhængig af templates
  • Nyheder – kongurering
  • Filtre, visninger, grupperinger, sorteringer
  • Primære, sekundære views

4 | Biblioteker (Libraries)

  • Oprettelse af biblioteker – herunder manipulation og ændring
  • Brug af biblioteker
  • Versionering af dokumenter
  • Låsning af dokumenter
  • Historik på dokumenter
  • Åben/Lukke dokementer fra Office Pakken
  • Sikkerhed på biblioteker

5 | Arbejdsområder (workspaces)

  • Oprettelse af mødearbejdsområde (meeting workspace)
  • Tilpas arbejdsområder
  • Dokumentarbejdsområder (ad hoc)
  • Discussion Boards og Surveys – administration, mailintegration m.m.
  • SharePoint og Outlook
  • SharePoint og Excel

6 | WebParts

  • Hvad er WebParts
  • Hvordan bruges disse?
  • Import og installering af WebPart Galleries

7 | Licenser

  • Installation, opsætning
  • Forskel på SharePoint on-premises og SharePoint Online

8 | Sikkerhed

  • Globale indstillinger
  • Brug af Templates / Temaer
  • evt. opsætning af Microsoft Office SharePoint Server
  • evt. Fordele/Ulemper ved SharePoint i relation til andre Intranet-systemer – f.eks. HCL Domino
  • Oprettelse af brugere
  • Vedligeholdelse af brugere
  • Administration

Kursusinstruktør:

JOH, PNT

Kurset er et formidlingskursus

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk information

Ring på telefon 4250 5040 eller skriv til e-mail info@zoomtek.dk . Alternativt kan du udfylde kontaktformularen nederst.

Kursusdatoer aftales med dig som kunde. Sammen med instruktøren finder i nogle passende datoer. Det kan være meget snart eller om noget tid efter jeres ønske.

De fleste kurser afholdes ude hos vores kunder. Et almindeligt mødelokale er helt optimalt. Alternativt holdes kurser også på hoteller og konferencecentre i København, Aarhus, Aalborg, Odense og Trekantområdet.

Prisen afhænger af antal deltagere, geografi og om det er et ZoomTek kursus eller et formidlet kursus afholdt af en af vore partnere.

Ja. Kurser kan holdes på engelsk, og i en del tilfælde også på svensk. Kurser kan holdes i udlandet til standardpris + rejseomkostninger.

Ja. For 2 personer holder vi et lukket firmakursus. Er du kun dig, kan vi tilbyde et Online kursus.

OnLine kurser er meget fleksible, og kan holdes for 1 eller flere personer. Det kan også være en mulighed, hvis I sidder i Herning og den bedste instruktør til opgaven bor i Ballerup. Online kurser giver samme indlæring som almindelige kurser. Det vidner kursisters tilbagemeldinger gennem flere år om.

Ja, kurser kan tilpasses og blandes. Indhold, kursuslængde og kursusform kan tilpasses.

ZoomTek sælger klippekort til kurser. Disse kan benyttes af alle i virksomheden og på tværs af ZoomTek kurser og formidlede kurser.

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Kontakt ZoomTek og lad os tage et webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk. Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.

Domino, Excel, Lotus, Lotus Notes, Microsoft, Microsoft 365, Microsoft Office, Outlook, SharePoint (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this page. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk