K2713 HCL Notes HelpDesk for Supportere

Deltageren bliver klædt på til at håndtere alle typer spørgsmål og problemstillinger fra brugerne. Deltagerne lærer hvordan Notes-klienten fungerer bagom med fokus på ini-filer, lokationer, replikering m.m…

Målgruppe

Kurset henvender sig til nuværende eller kommende supportere i en helpdesk-funktion.

Kurser afholdes i den nyeste version 11 - med mindre andet aftales. HCL Domino og HCL Notes hed før 2019 IBM Domino og IBM Notes. Før 2012 var navnet Lotus Domino og Lotus Notes.

Kurset forudsætter brugerviden og interesse for helpdesk-support. Det er en fordel, hvis kursisten har erfaring med support af andre systemer og/eller interesse for at gå bag om systemer og lave problemløsning

Efter kurset kan du:

Supportere Lotus Notes brugere, både hvad angår dagligdags problemer, men også mere avancerede problemstillinger.

Kursusindhold

På kurset gennemgås som udgangspunkt:

  • Gennemgang af administrator-klienten
  • Opsætning af Notes-klient
  • Gennemgang af Notes.ini
  • Installering, opsætning af klienter
  • Genoprettelse af klienter
  • Svar på de mest almindelige spørgsmål fra brugere
  • Gennemgang af sikkerhed i Lotus Notes, herunder id-filer
  • Support af brugere med remote notes-klienter
  • Avancerede superbrugerfunktioner og indstillinger på disse
  • Address Book
  • Brug af Administrator-klient til registrering, recertificering og rename af brugere
  • Gennemgang af Domino infrastruktur – herunder servere, domains, organisationer, sikkerhed, tasks m.m.
  • Administrationsproces
  • Replikering
  • Mailopsætning