OneNote skaber styr på kaos. Du får overblik over en uoverskuelig verden. OneNote kan bevisligt give en mere produktiv hverdag. Til gavn for dig og din virksomhed - og til gavn for dine kunder....

Kurset lærer dig ikke bare at benytte OneNote, men også hvordan du kan nå en mere produktiv hverdag.

2 dage
30 dages afholdelsesgaranti
hele Danmark
ned til 1 person
1 person kr. 4.800
Lukket firmakursus kr. 16.000





Lidt om Microsoft OneNote

I OneNote kan du få styr på alle dine data, notater og informationer. Vi lever i en verden med alt for meget information. OneNote hjælper dig til at strukturere informationen. Alt fra tekst, rapporter, vedhæftede filer og alskens mediafiler herunder video, grafikbilleder og lydoptagelser.

Alle disse informationer kan pakkes og kategoriseres i smarte sider, undersider og sektioner, som kan tilgås via computer, telefon eller internet.

OneNote kurset henvender sig til

Helt almindelige brugere, som ønsker at benytte OneNote til styring og kategorisering af information for at opnå en effektiv hverdag.

Forudsætninger for OneNote-kurset

Der er ingen særlige forudsætninger til dette kursus. Du skal blot være vant til at betjene en computer. Har du arbejdet med OneNote før, men gerne vil have uddybet programmet er dette kursus også for dig.

Efter kurset kan du

Kurset giver dig både forståelsen for programmet, men også rutinen i at benytte det. Gennem realistiske hands-on øvelser, hvor vi gerne inddrager din dagligdag læres programmet effektivt.

Kursusindhold

Modul 1: Introduktion til OneNote

  • Hvad er fidusen i OneNote. Styr dine informationer
  • Hvordan ser programmet ud - brugergrænseflade
  • Hvad er en NoteBooks? - oprettelse, deling og sletning af denne
  • Hvad er en side, en underside og en sektion?
  • Indsæt noter på sider
  • Lav en masterplan - Styr din verden del 1 (del 2 afslutter vi kurset med, når du kender programmet)

Modul 2: Oprettelse og tilføjelse af indhold

  • Send indhold fra andre Office-programmer til OneOne
  • Opret indhold direkte i OneNote
  • Indsæt forskellige typer af data: Billeder, lyd, video, skærmdumps
  • Indsæt embedded Excel regneark

Modul 3: Formatering - Word Wannabe-funktioner

  • Tekstskrivning og -formatering Typografiker, formatpensel
  • Punktopstilling
  • Afsnit
  • Stavekontrol
  • Søgning i en notesbog - herunder tagging Sammenkædning
  • linking af information Noter om Noter

Modul 4: Samarbejde med andre Microsoft produkter

  • Integration med især Outlook, Lync og SharePoint
  • Adgang via Internet
  • Læsning, indsættelse og søgning i information
  • Møder fra Outlook
  • Outlook ToDo-lister

Modul 5: Deling

  • Gem i pdf-xps formater Gem i OneDrive / SkyDrive
  • Del info med udvalgte personer via mail Synkronisering og deling af NoteBooks og enkelte Noter
  • Sporingsredskaber Versionering - arbejd med tidligere versioner

Modul 6: Skabeloner og Sideopsætning

  • Lav ny NoteBook ud fra skabelon
  • Gem eksisterende NoteBook som skabelon.
  • Margin, sideopsætning, indstillinger for udprintning
  • Manipulation af baggrund

Modul 7: Billedmanipulering

  • Indsætte, afspille og kategorisere billeder
  • Visning af film og lydklip
  • Pdf-filer

Modul 8: Tabeller

  • Kopiering, import og eksport fra Excel
  • Ændre design af tabeller
  • Indsætte, fjerne og justere rækker og kolonner

Kursusmateriale og kursusbevis

Der udleveres omfattende dansksproget kursusmateriale udviklet af ZoomTek. Ligeledes udleveres kursusbevis. Efter kursus er der Gratis Hotline, så du kommer i mål med din indlæring

Mest læste sider