Hvad er Microsoft OneNote?
I OneNote kan du få styr på alle dine data, notater og informationer. Vi lever i en verden med alt for meget information. OneNote hjælper dig til at strukturere informationen. Alt fra tekst, rapporter, vedhæftede filer og alskens mediafiler herunder video, grafikbilleder og lydoptagelser.
Alle disse informationer kan pakkes og kategoriseres i smarte sider, undersider og sektioner, som kan tilgås via computer, telefon eller internet.
Kurset lærer dig ikke bare at benytte OneNote, men også hvordan du kan nå en mere produktiv hverdag
Målgruppe for OneNote kurset
OneNote kurset henvender sig til helt almindelige brugere, som ønsker at benytte OneNote til styring og kategorisering af information for at opnå en effektiv hverdag.
Forudsætninger for OneNote-kurset
Der er ingen særlige forudsætninger til dette kursus. Du skal blot være vant til at betjene en computer. Har du arbejdet med OneNote før, men gerne vil have uddybet programmet er dette kursus også for dig.
Efter kurset kan du
Kurset giver dig både forståelsen for programmet, men også rutinen i at benytte det. Gennem realistiske hands-on øvelser, hvor vi gerne inddrager din dagligdag læres programmet effektivt.
Indhold af Microsoft OneNote Grundlæggende kurset
1 | Introduktion til OneNote
- Hvad er fidusen i OneNote. Styr dine informationer
- Hvordan ser programmet ud – brugergrænseflade
- Hvad er en NoteBooks? – oprettelse, deling og sletning af denne
- Hvad er en side, en underside og en sektion?
- Indsæt noter på sider
- Lav en masterplan – Styr din verden del 1 (del 2 afslutter vi kurset med, når du kender programmet)
2 | Oprettelse og tilføjelse af indhold
- Send indhold fra andre Office-programmer til OneOne
- Opret indhold direkte i OneNote
- Indsæt forskellige typer af data | Billeder, lyd, video, skærmdumps
- Indsæt embedded Excel regneark
3 | Formatering – Word Wannabe-funktioner
- Tekstskrivning og -formatering Typografiker, formatpensel
- Punktopstilling
- Afsnit
- Stavekontrol
- Søgning i en notesbog – herunder tagging Sammenkædning
- linking af information Noter om Noter
4 | Samarbejde med andre Microsoft produkter
- Integration med især Outlook, Teams og SharePoint
- Adgang via Internet
- Læsning, indsættelse og søgning i information
- Møder fra Outlook
- Outlook ToDo-lister
5 | Deling
- Gem i pdf-xps formater Gem i OneDrive / SkyDrive
- Del info med udvalgte personer via mail Synkronisering og deling af NoteBooks og enkelte Noter
- Sporingsredskaber Versionering – arbejd med tidligere versioner
6 | Skabeloner og Sideopsætning
- Lav ny NoteBook ud fra skabelon
- Gem eksisterende NoteBook som skabelon.
- Margin, sideopsætning, indstillinger for udprintning
- Manipulation af baggrund
7 | Billedmanipulering
- Indsætte, afspille og kategorisere billeder
- Visning af film og lydklip
- Pdf-filer
8 | Tabeller
- Kopiering, import og eksport fra Excel
- Ændre design af tabeller
- Indsætte, fjerne og justere rækker og kolonner
Praktisk Information
Hvordan bestilles et kursus?
Udfyld formularen nedenfor eller til højre. Alternativt kan du blot skrive en mail på info@zoomtek.dk eller ringe 4250 5040.
Hvordan finder jeg prisen på kurset?
Forespørg på kurset ved at kontakte ZoomTek. Så finder vi det bedste kursus til dig. Du betaler ikke for formidlingen.
Hvornår afholdes kurset?
ZoomTek kan oftest skaffe et kursus inden for 30 dage. Enten vil vi finde et åbent kursus til dig. Alternativt får du et lukket firmakursus, hvor du og dine kolleger aftaler datoen direkte med kursusinstruktøren.
Få et skræddersyet kursus uden merpris
Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.