K3202 Microsoft Word Udvidet

Vi inddrager gerne ekstraemner herunder dokumenter, skabeloner og arbejdsopgaver fra din hverdag i kurset. Vi kan også lave en screenrecorder video under kurset, så du kan få repeteret en arbejdsgang ved at se en video….

Målgruppe for Word Udvidet

Word Kurset henvender sig til personer, der har et pænt kendskab til Word men som gang på gang løber ind i funktioner som ikke kan bruges rigtigt eller optimalt. Kan du skrive et brev i Word men er usikker på mange af menupunkterne i Word, så er det her kursus noget for dig.

Forudsætninger for Word Udvidet kursus

Kurset forudsætter viden svarende til Word Grundlæggende kurset – enten fra kursusdeltagelse eller fra praktisk erfaring.

Efter kurset kan du

Kurset gør dig til superbruger i Word. Du kommer ud i hjørnerne af Word og vil gnidningsfrit kunne lave omfattende dokumenter med korrekt opstilling.

Indhold af Microsoft Word Udvidet kurset

1 | Makroer

  • Optag en makro
  • Relative/Absolutte makroer
  • Indsæt makroer på Båndet/Ribbon
  • Simpel redigering af en makro (intro til VBA)

2 | Udvidet Sideopsætning

  • Spalter
  • Midlertidig indrykning
  • Styring af sideskift
  • Marginer i detaljer

3 | Typografier (styles)

  • Oprettelse af typografier
  • Udvidet brug af typografier
  • Brug typografier til afsnitsformatering
  • Scope: Skal typografien virke i alle dokumenter, i skabelonen eller kun i nuværende dokument?

4 | Grafik og billeder

  • Indsæt billeder udefra
  • Lav diagrammer, organisationsplaner m.m.
  • Link til et diagram i Excel med live-data
  • Tips og Tricks til styring af størrelse og placeirng på gratik

5 | Sektioner

  • Sektioner og Typografier
  • Sektioner og Sidehoved/-fod
  • Sektioner til styring af sideskift, feltindhold m.m.

6 | Felter og formularer

  • Indsæt felter
  • Lav beregnede felter
  • Metadata og felter. Skriv f.eks. dokumentets navn, filplacering eller forfatter automatisk i et felt
  • Lås dokument
  • Fodnoter, krydshenvisninger, bogmærker – og formatering af disse

7 | Brevfletning

  • Brug brevfletning med f.eks. Excel som datakilde

8 | Det færdige dokument

  • Forside
  • Indholdsfortegnelse og Indeks

9 | Skabeloner / Templates

  • Opret en skabelon
  • Automatiser f.eks. brevfletning med makro og indsæt i skabelon

10 | Deling af Word dokumentet

  • Flere brugere på Word
  • Revision og kommentarer
  • Brug Word i web-versionen på Microsoft 365 (tidligere Office365)
  • Sporing
  • Dokumentegenskaber, versioner
  • Flette dokumenter sammen (hoved- og underdokumenter)

Kurser kan blandes

Andre emner end de ovenfor nævnte kan indgå i kurset. Instruktøren tager aktiv kontakt til deltagerne. På den måde er vi sikre på, at kurset sidder lige i skabet.

Praktisk Information

Hvordan bestilles et kursus?

Udfyld formularen nedenfor eller til højre. Alternativt kan du blot skrive en mail på info@zoomtek.dk eller ringe 4250 5040.

Hvordan finder jeg prisen på kurset?

Forespørg på kurset ved at kontakte ZoomTek. Så finder vi det bedste kursus til dig. Du betaler ikke for formidlingen.

Hvornår afholdes kurset?

ZoomTek kan oftest skaffe et kursus inden for 30 dage. Enten vil vi finde et åbent kursus til dig. Alternativt får du et lukket firmakursus, hvor du og dine kolleger aftaler datoen direkte med kursusinstruktøren.

Få et skræddersyet kursus uden merpris

Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.