K7524 Power Automate kursus

Power Automate kursus med fokus på workflows. Power Automate kan automatisere processer og lave workflows med over 300 forskellige apps – herunder SharePoint. Power Automate hed tidligere ‘Flow’…

| 2 dage | Afholdes i hele Danmark |

Workflows kan laves helt uden kode i Power Automate. Ved hjælp af Connectors kan en bruger få adgang til data med såkaldte actions og triggers. Power Automate rækker ud over Microsoft og kan benyttes op mod f.eks. Dropbox, MailChimp, Twitter, Facebook og Google Drive.

Man kommer hurtigt i gang med prædefinerede skabeloner indeholdende conditions og steps, som også er kendt fra tidligere tiders ‘SharePoint workflows’. Workflows kan bygges op af betingelser og løkker, og der kan udsendes e-mails eller filer kan arkiveres, logges eller sendes. Godkendelsesprocedurer og definition af beslutningstagere er en fast del af opbygning af et flow.

Målgruppe

Power Automate kurset henvender sig til superbrugere, udviklere, systemarkitekter og andre, der ønsker at udvikle automatisering og workflows mellem systemer.

Forudsætninger

Deltageren skal have almindeligt kendskab til Microsoft 365. Som lukket firmakursus kan kurset fokusere på bestemte connectors – f.eks. SharePoint. Kurset tilpasses altså teknisk i jeres retning. Rettes kurset f.eks. mod SharePoint er det en god idé at have grundlæggende viden om SharePoint.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Ring 4250 5040 og lad os finde en dato

Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.

Kursus i Jeres virksomhed er nemmest

For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.

Efter Power Automate kurset kan du:

Du lærer at lave workflows ubesværet. Du kan lave forskellige typer af flows – fra de simple til avancerede approval flows med flere connectors, der bindes sammen. Du lærer også at planlægge, strukturere og dokumentere et flow, samt gøre et flow uafhængigt af nøglepersoner, som pludselig forsvinder 8 måneder på orlov.

Indhold af kurset i Microsoft Power Automate

1 | Power Automate Introduktion

  • Hvad er Power Automate ?
  • Demo af programmet
  • Power Automate og SharePoint
  • Power Automate udenfor Microsoft 365
  • Fordele ved Power Automate

2 | I gang med workflows

  • Brugerfladen i Power Automate
  • Oprettelse af flow ud fra skabelon
  • Oprettelse af flow uden skabelon
  • Oprettelse af flows i en browser eller på en mobiltelefon

3 | Forskellige typer flows

  • Automatiserede flows
  • Knapflow
  • Godkendelsesflow

4 | Triggers og Actions

  • Triggers – starter et flow
  • Manuel Trigger (f.eks. tryk på knap)
  • Automatisk Trigger (f.eks. en mail sendes)
  • Schedules Trigger (kører på tid)
  • Actions – de handlinger som et flow består af

5 | SharePoint Connectors i Power Automate

  • Hvad er SharePoint Triggere?
  • SharePoint Liste Triggere og Actions
  • SharePoint Bibliotek Triggere og Actions

6 | Brug af Power Automate i Microsoft 365

  • OneDrive Triggere og Actions
  • Outlook Triggere og Actions
  • Microsoft Forms Triggere og Actions

7 | Power Automate udenfor Microsoft 365

  • Eksempel med MailChimp
  • Overblik over de mere end 300 connectors
  • Forbindelser/Connectors væk fra Microsoft 365
  • Oprette egne tilpassede connectors
  • Forskellig typer notifikationer
  • Sociale Medie Actions

8 | Knapper Notificationer Kode

  • Hvad er Power Automate Knapper (buttons) ?
  • Send Knap Notification
  • Smugkig på kode

9 | Administration af Power Automate

  • Rettigheder
  • Ejere vs. alm. brugere
  • Overvåge brug af flows
  • Pushe blinde flows
  • Dashboard
  • Søgning
  • Log og History
  • Administration fra Administration Center
  • Begrænsninger i programmet

Kursusinstruktør:

JOH, PNT

Kurset er et formidlingskursus

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk information

Ring på telefon 4250 5040 eller skriv til e-mail info@zoomtek.dk . Alternativt kan du udfylde kontaktformularen nederst.

Kursusdatoer aftales med dig som kunde. Sammen med instruktøren finder i nogle passende datoer. Det kan være meget snart eller om noget tid efter jeres ønske.

De fleste kurser afholdes ude hos vores kunder. Et almindeligt mødelokale er helt optimalt. Alternativt holdes kurser også på hoteller og konferencecentre i København, Aarhus, Aalborg, Odense og Trekantområdet.

Prisen afhænger af antal deltagere, geografi og om det er et ZoomTek kursus eller et formidlet kursus afholdt af en af vore partnere.

Ja. Kurser kan holdes på engelsk, og i en del tilfælde også på svensk. Kurser kan holdes i udlandet til standardpris + rejseomkostninger.

Ja. For 2 personer holder vi et lukket firmakursus. Er du kun dig, kan vi tilbyde et Online kursus.

OnLine kurser er meget fleksible, og kan holdes for 1 eller flere personer. Det kan også være en mulighed, hvis I sidder i Herning og den bedste instruktør til opgaven bor i Ballerup. Online kurser giver samme indlæring som almindelige kurser. Det vidner kursisters tilbagemeldinger gennem flere år om.

Ja, kurser kan tilpasses og blandes. Indhold, kursuslængde og kursusform kan tilpasses.

ZoomTek sælger klippekort til kurser. Disse kan benyttes af alle i virksomheden og på tværs af ZoomTek kurser og formidlede kurser.

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Kontakt ZoomTek og lad os tage et webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk. Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.

Facebook, Google, Microsoft, Microsoft 365, OneDrive, Outlook, SharePoint (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this page. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk