4-5 dages kurser kan splittes op i 2 blokke
Kurser på 4-5 dage kan med fordel splittes op i 2 blokke. Et kursus på 5 dage er hårdt at gennemføre. En opsplitning giver mulighed for:
At passe sit arbejde undervejs
At trække vejret og summe over de indlærte kompetencer
At repetere stoffet undervejs…
At formulere nye spørgsmål og emneønsker til instruktøren
Husk: Den gratis hotline gælder også mellem kursusblokke. Vi holder jævnligt kurser i weekenden og om aftenen uden merpris.
Aftenkurser er ofte vældig hyggelige, og når man er ovre kl. 16-krisen er indlæringen erfaringsmæssigt den samme. Fordelen er åbenlys: Man er væk fra kunder og kolleger. Denne kursusform kan kombineres med 1-til-1 undervisning.
Tidspunkter på dagen: 9-16 kan ændres
Normalt kører kurser fra kl. 9-16. Men ofte aftales noget andet. Ønsker I at kurset kører fra 7:30 til 14:30 er det fint. Mange it-folk møder tidligt, og på den måde slipper alle uden om myldretidstrafikken. Varer et kursus 3-4 dage, kan man køre flere timer pr. dag (f.eks kl. 8-17) og dermed reducere kurset med 1 dag. Du får selvfølgelig minimum de timer, du har betalt for.
Kurser på timebasis. F.eks. 1 person 2 timer kl. 16:30 onsdag eftermiddag
Kurser behøver ikke køre over hele dage. Ønsker du et OnLine kursus kan kurset køre med 1 time her og 1 time der. Sidder du mutters alene og har et avanceret problem, kan vi køre et kursus for dig alene på f.eks. 2 timer, når din tid tillader det.
Weekend- og aftenkurser: Kundeeksempler
Eksempel: Aftenkursus i GIMP for Marinehjemmeværnet
Marinehjemmeværnet efterlyste et GIMP kursus for deres personale. En del af personalet er ansat fuldtid. Andre har et andet job ved siden af. Derfor måtte kurset afholdes om aftenen. Vi kørte kurset som et aftenkursus over 2 aftener fra kl. 17:00-22:00.
Eksempel: Aftenkursus i Domino Administration for større sikkerhedsfirma
Firmaet havde behov for et udvidet IBM Domino Administrationskursus. IT-chefen kontaktede os og med det samme fortalte han, at forespørgslen var speciel. Firmaet havde nogle helt konkrete udfordringer, som skulle løses her og nu. Desuden havde it-chefen så travlt i dagtimerne med møder og deadlines, at han faktisk ikke havde tid. Vi kørte et tilpasset aftenkursus, hvor firmaets problemer blev løst. Kurset kørte 3 dage efter indledende telefonsamtale. Kunden betalte normal standardpris.
Eksempel: Videoredigering: 2 timer med adskillelse af audio/video for en dansk kommune
Kommunen havde et problem adskillelse af lyd/audio og video. På trods af rutine i videoredigering og ekspertise med mange film, var der behov for yderligere uddannelse til denne opgave. Et grund- og udvidet kursus ville være overkill – og for dyrt for et så relativt isoleret problem. Vi lavede et online-kursus over 3 timer, hvor vi fokuserede rent på audio-problemet. Prisen blev relativ i forhold til tidsforbruget.
FlexDage gælder for lukkede firmakurser, OnLine Kurser og 1:1 Kurser.