Udnyt potentialet i Office-Pakken uden at sætte dig ind i det tekniske.
Microsoft Office-pakken kan ufatteligt meget. De fleste virksomheder benytter max 20% af potentialet. Måske har du engang været på kursus? Måske har du selv prøvet dig frem med Google. Effektive skabeloner kan integrere Office-produkterne med hinanden.
Ønsker du et kursus i Microsoft Office skabeloner, så se oversigten her
Få nu designet de skabeloner en gang for alle
Mange virksomheder af alle størrelser har generelt ikke styr på deres skabeloner. Man lader det være op til den enkelte brugers evner inden for typografier, tabeller, opsætning osv., hvordan den eksterne kommunikation til kunder er. Hvor tit laver du firmabreve, hvor du starter med et helt blankt papir i Word.
Det samme problem er gældende i Excel og PowerPoint
Mere fra hånden på kontoret – og et ensartet, professionelt udtryk over for kunder
- Ensartet, professionelt design i intern og ekstern kommunikation – herunder bedre funktionalitet
- Slut med tilfældige skrifttyper, dansende tabulatorer, grim grafik og punktopstillinger, der lever deres eget liv
- Velkommen til et effektivt design, hvor brugerne blot skal skrive (Word) og regne (Excel).
- Effektive typografier, der fungerer.
- Overskrifter der vises i sidehovedet
- Effektiv styring af billeder
- Ens PowerPoint præsentationer. Ikke poppede. Bare flotte og med stil. Derudover er nøgleordene ensartethed, knapper til typografier og nem brug af billeder, Word, grafer, printstyring m.m.
Office-pakken er født med et makro-sprog. Simpelt fortalt kan man programmere Word, Excel, PowerPoint m.m. til hvad som helst. Man kan lave bokse, automatiseringer, valideringstjek og meget andet.
Optimerede skabeloner giver færre fejl og mere produktivitet. Lettere arbejdsprocesser giver gladere medarbejdere og et professionelt udtryk over for kunder.
Coca-Colas røde farve er ikke rød…
Den er kun næsten-rød. Det ser tåbeligt ud at bruge en almindelig rød sammen med et Coca-Cola logo. Alt skal passe på farvekoden 110%, så selv et atommikroskop ikke vil kunne se forskel.
De helt store firmaer, der er seriøse med branding har et design-katalog – altså retningslinjer for brug af farver, logo m.m. Vis nåde til den marketingmedarbejder hos Coca-cola, der sætter en annonce i avisen med almindelig rød.