På kurset arbejdes der direkte med E-conomic OnLine på nettet.
Målgruppe
Kursets målgruppe er begyndere. Kurset lærer dig både at arbejde med E-conomic, men også bogføring som sådan. Måske er du absolut nybegynder. Måske har du lidt rutine i programmet.
Forudsætninger for E-conomic kurset
Der behøver ingen forkundskaber for at kunne deltage på kurset. Inden kurset skal du selv have en version af E-conomic kørende. Man kan få en 14-dages gratis prøveperiode.
Mindre end 14 dage før kursusstart skal du derfor starte en sådan prøveperiode. Vi er naturligvis behjælpelig, hvis du er i tvivl om noget. Du skal selv medbringe en bærbar computer på kurset. ZoomTek tager forbehold for betingelser for denne prøveperiode.
Efter kurset kan du
Du lærer grundlæggende bogføring. Derudover får du et rigtig godt kendskab til E-conomic – herunder daglig bogføring, årsregnskab m.m.
Indhold af Bogføring med E-conomics kurset
1 | Op at køre med E-conomic
- Installation og tjek
- Hvor finder man hjælp om E-conomics
2 | Grundlæggende bogføring
- Grundbegreber inden for bogføring
- Hvad er en konto?
- Hvad er en kontoplan?
- Hvad er et bilag og en postering?
- Hvad er et T-ark?
- Hvad forstår man ved indtægter/omkostninger?
- Hvad forstår man ved aktiver/passiver?
- Hvad er debet? Hvad er kredit?
- Hvad er en balance (også kaldet status)?
- Hvad er en resultatopgørelse?
3 | Rundtur i E-conomics
- Indtastning af virksomhedsoplysninger – herunder regnskabsår
- Oprettelse af kontoplan – tilbagekøring af kontoplan
- Oprettelse af egne konti i E-conomics
4 | KasseKladder og daglig bogføring
- Bogføring af finansbilag
- Bogføring af leverandørfakturaer
- Bogføring af leverandørbetalinger
- Håndteringer af leverandørgrupper
5 | Import af data
- Eksport af data
- Import af kundedata
- Import af bankudskrifter, kontoplaner m.m.
6 | Rapporter og Statistik
- Saldobalancer
- Kunderoversiger
- Søgning på posteringer
- Resultatopgørelse og Balance
7 | Design og Layout
- Opbygning af Design og Layout på virksomhedens forretningspapirer
- Layout, skrifttyper, farver, opsætning og dynamiske felter
8 | Bank
- Bankafstemninger
- Opsætning af Bankkonto
9 | Moms
- Grundlæggende moms
- Opsætning af systemkonti
- Momsopgørelse
- Momsafstemning
- Efterjustering af moms
10 | Lager
- Tilslutning af lagermodul
- Opsætning af primosaldoer
- Lagerregulering
- Styring af kostpriser
11 | Løn
- Brug og opsætning af Dataløn / Bluegarden
- Konti til løn
- Bogføring af løn med splitkonti
12 | Årsafslutning
- Lukning af regnskabsår
- Udtræk af data
- Genåbning og efterpostering i regnskabsår
- Styring af ultimo- og primosaldoer
Praktisk Information
Hvordan bestilles et kursus?
Udfyld formularen nedenfor eller til højre. Alternativt kan du blot skrive en mail på info@zoomtek.dk eller ringe 4250 5040.
Hvordan finder jeg prisen på kurset?
Forespørg på kurset ved at kontakte ZoomTek. Så finder vi det bedste kursus til dig. Du betaler ikke for formidlingen.
Hvornår afholdes kurset?
ZoomTek kan oftest skaffe et kursus inden for 30 dage. Enten vil vi finde et åbent kursus til dig. Alternativt får du et lukket firmakursus, hvor du og dine kolleger aftaler datoen direkte med kursusinstruktøren.
Få et skræddersyet kursus uden merpris
Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.