K2706 Notes Alm. Brugerkursus

Lær at benytte HCL Notes. Brugerkurset gennemgår brugerfladen og mulighederne i seneste version af HCL Notes – herunder mail, kalender og ToDo-lister…

| 2 dage | Afholdes i hele Danmark |

Kurser afholdes i den nyeste version – med mindre andet aftales. HCL Domino og HCL Notes hed før 2019 IBM Domino og IBM Notes. Før 2012 var navnet Lotus Domino og Lotus Notes.

Målgruppe

Udnyttes HCL Notes ikke fuldt ud i din virksomhed – eller er du skiftet fra Outlook, så giver dette kursus overblik uden en masse fag-swahili. Målgruppen er nye brugere på HCL Notes.

Forudsætninger for kurset

Kursisten behøver ikke at have viden om HCL Notes. Almindelig kendskab til PC er nok. Kurset starter fra bunden.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Ring 4250 5040 og lad os finde en dato

Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.

Kursus i Jeres virksomhed er nemmest

For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.

Efter kurset kan du

Kurset lærer dig, at benytte HCL Notes. Du lærer selvfølgelig Mail, kalender og ToDo, men du lærer også at bruge databaser, søge informationer og indstille programmet, så det fungerer efter dine ønsker.

Indhold af kurset i HCL Notes for brugere

1 | Brugerfladen i HCL Notes

  • Benytte HCL Notes-programmet (HCL Notes-klienten)
  • Ikoner, bogmærker
  • Genvejstaster og navigeringsmetoder
  • Opsætte dit HCL Notes-program, så det ser ud og fungerer som du helst vil have det. (indstillinger og præferencer)

2 | Mail

  • Brug af mail. Indbakke, mapper
  • Formattering af tekst, brug af tabeller, opsætning af links, samt vedhæftning af filer – videresendelse af vedhæftede filer med ændringer
  • Opsætning af HCL Notes-programmet (indstillinger, præferencer)

3 | Udvidet Mail

  • Indstillinger for mail
  • Indstillinger for kalender og ToDo
  • Indstillinger for visninger visninger, farver
  • Integration mellem mail/kalender
  • Out-of-Office, signaturer, mailskabeloner
  • Regler – autohandlinger

4 | Personlig adressebog

  • Opslag
  • Kopiering fra names.nsf
  • Benytte din Kontaktbog (personlige adressebog)
  • Oprette kontakte
  • Arbejde med vCard
  • Overføre personer fra indbakke til kontaktbog
  • Lave egne grupper

5 | Kalender og ToDo

  • ToDo-liste, projektstyring
  • Oprettelse af aftaler
  • Oprettelse af møder
  • Deling af kalender
  • Notifikationer
  • Lokalebookning
  • Gruppekalender og Fælleskalender

6 | Søgning efter data

  • Søgning i databaser
  • Tekst, Vedhæftede filer
  • Billeder/fotografier (f.eks. indskannede fakturaer)
  • Simpel søgning, hurtig søgning, avanceret søgning

7 | Andre Databaser

  • Vigtige skabeloner.
  • Lav egen notesbog
  • Samarbejdsdatabase med kolleger
  • Diskussionsdatabaser
  • Subscription database
  • Direkte integration med Office-pakken
  • Have kendskab til forskellige typer databaser, og hvordan disse typisk fungerer.

8 | HCL Notes på farten

  • Grundlæggende replikering
  • Benytte HCL Notes på rejser, når du ikke er koblet direkte op mod. Herunder automatisk replikering
  • Grundlæggende sikkerhed

9 | Basic and Beyond

  • Sammenhængende i HCL Notes
  • Muligheder i HCL Notes
  • Brug af browser i forbindelse med HCL Notes

10 | iHCL Notes – HCL Notes-mail via browseren

  • Almindelig brug af iHCL Notes

11 | SameTime

  • Valgfrit emne: SameTime: Chat, deling af filer, visning af tilstedeværelse (svarer til Microsoft Teams)

12 | HCL Domino struktur

  • HCL HCL Domino serveren. Forklares meget kort.

Kursusinstruktør:

Søren Anderson, CFA, SAS

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk information

Ring på telefon 4250 5040 eller skriv til e-mail info@zoomtek.dk . Alternativt kan du udfylde kontaktformularen nederst.

Kursusdatoer aftales med dig som kunde. Sammen med instruktøren finder i nogle passende datoer. Det kan være meget snart eller om noget tid efter jeres ønske.

De fleste kurser afholdes ude hos vores kunder. Et almindeligt mødelokale er helt optimalt. Alternativt holdes kurser også på hoteller og konferencecentre i København, Aarhus, Aalborg, Odense og Trekantområdet.

Prisen afhænger af antal deltagere, geografi og om det er et ZoomTek kursus eller et formidlet kursus afholdt af en af vore partnere.

Ja. Kurser kan holdes på engelsk, og i en del tilfælde også på svensk. Kurser kan holdes i udlandet til standardpris + rejseomkostninger.

Ja. For 2 personer holder vi et lukket firmakursus. Er du kun dig, kan vi tilbyde et Online kursus.

OnLine kurser er meget fleksible, og kan holdes for 1 eller flere personer. Det kan også være en mulighed, hvis I sidder i Herning og den bedste instruktør til opgaven bor i Ballerup. Online kurser giver samme indlæring som almindelige kurser. Det vidner kursisters tilbagemeldinger gennem flere år om.

Ja, kurser kan tilpasses og blandes. Indhold, kursuslængde og kursusform kan tilpasses.

ZoomTek sælger klippekort til kurser. Disse kan benyttes af alle i virksomheden og på tværs af ZoomTek kurser og formidlede kurser.

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Kontakt ZoomTek og lad os tage et webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk. Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.

Domino, IBM, IBM Domino, IBM Notes, Lotus, Lotus Notes, Microsoft, Outlook, Teams (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this page. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk