| 1 dag | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |
Kurset handler om analyse af store datamængder. Data fra offentlige registre og data fra dit websted. Data fra kunder, medarbejdere og andre, der dagligt arbejder for og med virksomheden og dens produkter. Hvordan analyseres disse data? Hvillke værktøjer benytter man? Kan man finde værktøjer f.eks. i Excel?
Målgruppe
Kurset henvender sig til markedsføringsprofessionelle, digitale specialister og ledere, der ønsker at udvikle deres analytiske færdigheder. Det er også relevant for iværksættere og enhver, der ønsker at forbedre deres markedsføringsindsats gennem datastyrede metoder.
Forudsætninger
Deltagerne bør have grundlæggende kendskab til markedsføring og en basisforståelse for digitale platforme. Kendskab til grundlæggende begreber inden for dataanalyse vil være en fordel, men ikke nødvendigt.
Grundkursus og Udvidet kursus
Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.
Kursus i Jeres virksomhed er nemmest
For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.
Få rabat med klippekort
Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.
Ring 4250 5040 og lad os finde en dato
Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.
Efter kurset kan du
Efter kurset vil du kunne anvende avancerede analysemetoder til måling og optimering af markedsføringskampagner. Du vil være i stand til at omsætte data til konkrete tiltag i markedsføringen.
Det får du også......
Indhold af kurset i Data og analyse til markedsføring
1 | Introduktion til markedsføring
- Markedsføringsbegreber
- Typer af datakilder
- Brug af data i markedsføringskampagner
- Værktøjer til dataanalyse
- Eksempler fra virksomheder
2 | brugeradfærd og -analyse
- Brugeres ageren på en webside
- A/B-test
- Konverteringsoptimering
3 | Målgruppeanalyse
- Segmentering
- Definition af segmenter og målgrupper
- Værktøjer til segmentering
- Consumers criteria
- Målgrupperespons
4 | Social medier
- Hvordan laves kampagner på sociale medier?
- Hvordan måles respons?
- Hvordan laves en fornuftig og realistisk ROI-analyse
5 | Email-marketinganalyse
- Effektiv måling af e-mail-kampagner
- Segmentering
- Optimering af klikfrekvenser
- Automatiseret rapportering og analyse
- Integration af e-mail-data i den overordnede strategi
6 | Værktøjer
- Brug af Excel
- Brug af Power Pivot
- Brug af Power BI
- Visualisering af indsamlede data
7 | Søgemaskineoptimering
- Hvordan laves en SEO-strategi?
- Brug af Google Search Console
- Analyse af keywords og trends
- Hvad er backlinks, og har de stadig relevans?
- Hvordan forbedrer man performance (giver bedre SEO-resultater)?
8 | GDPR og dataindsamling
- Hvordan indsamler man data?
- Hvordan opbevarer man efterfølgende data?
- Data på tværs af virksomheder og partnere. Er det muligt?
- Hvad er en selvstændig databehandler?
- Sondring mellem B2B og B2C
9 | Pay-per-click (PPC)
- Hvad er PPC?
- Hvordan optimerer man PPC
- Faldgruber og ROI-analyse ved PPC
I mange CMS-systemer findes der plugins, der kan hjælpe med dataanalyse. Kurset hjælper dig igennem junglen af gratis værktøjer og betalingsværktøjer til dataanalyse i forbindelse med salgsarbejde.
Kursusinstruktør:
JBO
Kurset er et formidlingskursus
ZoomTek Kurser
Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.
Kursus hos Jer
Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...
I skal blot have et mødelokale og wifi.
Remote via video
Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.
Praktisk information
Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde
Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.
Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.
Excel®, Google® (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this website or passes the courses on to an external course provider. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk