K9479 OneDrive For Business Kursus

Kursus i Microsoft OneDrive for Business®. Lær om brug og redigering af filer og mapper. Opsæt synkronisering til din PC og del filer med kolleger eller eksterne…

| 2 dage | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |

Målgruppe

Kurset henvender sig til alle, som enten benytter eller har mulighed for at benytte OneDrive for Business. Kurset kan med fordel arrangeres som et firmakursus, så hele teams af medarbejdere kan dele filer.

Forudsætninger

Der er ikke nogle krav til forudsætninger eller forudgående viden og erfaring for at deltage i OneDrive for Business kurset,

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Kursus i Jeres virksomhed er nemmest

For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.

Få rabat med klippekort

Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.

Ring 4250 5040 og lad os finde en dato

Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.

Efter kurset kan du

Du vil opdage, at din hverdag bliver langt mere produktiv. Pludselig kan du dele filer med kolleger og benytte filer fra både PC og telefon. Med kurset bliver det daglige samrbejde nemmere.

Indhold af kurset i OneDrive For Business

1 | Introduktion til OneDrive for Business

  • Hvad er Microsoft 365?
  • Fordelene ved at bruge cloud
  • I gang med OneDrive for Business – log på

2 | Brug af OneDrive for Business

  • Brugerflade og navigering
  • Brug menuer, træk-og-slip

3 | Synkronisering

  • Sådan opsættes synkronisering fra OneDrive til PC
  • Synkronisering til smartphones m.m.
  • Brug af app til synkronisering
  • Tilstand for synkronisering – manuel eller automatisk
  • Tilføje/fjerne filer fra Windows Stifinder og fra OneDrive (web)

4 | Arbejde med filer

  • Sådan indsættes, oprettes, redigeres og slettes filer
  • Struturér indhold med egne mapper
  • Opret Word, Excel og PowerPoint filer on-the-fly
  • Gem dokument automatisk
  • Brug af Word, Excel og PowerPoint (web app) i browseren
  • Brug af Outlook i browseren – håndtering og deling af vedhæftede filer
  • Åbn Office-filer i desktopprogram
  • Upload filer med træk-og-slip

5 | Redigering af dokumenter

  • Versionsstyring – indstillinger, gendannelse
  • Muligheder (og begrænsninger) i Word og Excel online
  • Brug af formler og funktioner i Excel Online
  • Brug af fyldhåndtag, formatpensel og generel formatering

6 | Samarbejde og deling

  • Sådan deles filer (kolleger, eksterne)
  • Deling af hele mapper
  • Sådan kan du og din kollega arbejde i samme fil samtidig
  • Send (eller copy/paste) delingslink til andre
  • Håndtering af metadata på f.eks. billedfiler
  • Kommentarer og godkendelse af filer
  • Ændring eller afslutning af deling
  • Grupper: Oprettelse, deling igennem gruppe

7 | Fejlhåndtering i OneDrive for Business

  • Sådan gendannes slettede filer

8 | Sammenligning

  • OneDrive for Business sammenlignet med OneDrive, Dropbox, SharePoint Online
  • Skal dokumenter uploades på SharePoint eller OneDrive? Best Practice
  • Overfør filer og mappestrukturer fra andre systemer

9 | Andre emner

  • Søgning
  • Favoritter
  • Licenser
  • OneDrive for Business og GDPR

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk information

Ring på telefon 4250 5040 eller skriv til e-mail info@zoomtek.dk . Alternativt kan du udfylde kontaktformularen nederst.

Kursusdatoer aftales med dig som kunde. Sammen med instruktøren finder I nogle passende datoer. Det kan være meget snart eller om noget tid efter jeres ønske.

De fleste kurser afholdes ude hos vores kunder. Et almindeligt mødelokale er helt optimalt. Alternativt holdes kurser også på hoteller og konferencecentre i København, Aarhus, Aalborg, Odense og Trekantområdet.

Prisen afhænger af antal deltagere, geografi og om det er et ZoomTek kursus eller et formidlet kursus afholdt af en af vore partnere.

Ja. Kurser kan holdes på engelsk, og i en del tilfælde også på svensk. Kurser kan holdes i udlandet til standardpris + rejseomkostninger.

Ja. For 2 personer holder vi et lukket firmakursus. Er du kun dig, kan vi tilbyde et Online kursus.

OnLine kurser er meget fleksible, og kan holdes for 1 eller flere personer. Det kan også være en mulighed, hvis I sidder i Herning og den bedste instruktør til opgaven bor i Ballerup. Online kurser giver samme indlæring som almindelige kurser. Det vidner kursisters tilbagemeldinger gennem flere år om.

Ja, alle ZoomTeks kurser er skræddersyede. Kurser kan tilpasses og blandes. Indhold, kursuslængde og kursusform kan tilpasses.

ZoomTek sælger klippekort til kurser. Disse kan benyttes af alle i virksomheden og på tværs af ZoomTek kurser og formidlede kurser.

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.






Excel®, Microsoft®, OneDrive®, Outlook®, PowerPoint®, SharePoint®, Windows®, Word® (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this website or passes the courses on to an external course provider. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk