| 1 dag | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |
Med Teams er vidensdeling i realtime pludselig blevet let. Chat, telefonsamtaler, video og deling af filer har aldrig været nemmere. Teams læres nemt at alle. For fuldt udbytte i virksomheden kræves dog en grundlæggende uddannelse af alle brugere. Resultat: forbedret kommunikation.
Målgruppe
Kurset henvender sig til brugere. Teams er meget intuitativ. Men selv om du har arbejdet med Teams, vil du lære mange tips og tricks på Teams-kurset
Forudsætninger for Teams kurset
Kurset kræver ingen forudsætninger. Kurset tilpasses brugernes viden og erfaring. Hvis du intet ved om Teams vil du blive tilbudt en gratis og kort intro om programmet inden kurset.
Grundkursus og Udvidet kursus
Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.
Kursus i Jeres virksomhed er nemmest
For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.
Få rabat med klippekort
Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.
Ring 4250 5040 og lad os finde en dato
Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.
Efter kurset kan du
Kurset klæder dig på til at blive superbruger i Teams. Kurset går i dybden med de væsentligste og mest brugte funktioner.
Det får du også......
Indhold af kurset i Microsoft Teams
1 | Introduktion til Teams
Få overblik over Teams. Her sikres det, at alle kursusdeltagere har en idé om mulighederne i Teams.
- Hvad er Teams, og hvad kan det gøre for min virksomhed?
- Brugerflade – hvordan kommer man i gang.
2 | Oprettelse og styring af et team
Håndtering af teams er vigtigt. Teams er en container af personer, som kan arbejde sammen og dele informationer.
- Oprettelse og redigering af et team
- Linke til et team – sende links til andre
- Hvem ejer et team?
- Adgange til et team privat og offentlig adgang
- Melde sig ind og ud af et team
- Kategorisering af teams, favoritter
- Sletning af teams, kopiering af teams
- Temaer og team billede
3 | Styring af et team
Teams kan bestå af kolleger på en kontor. Men et team kan også inkludere eksterne konsulenter, kunder osv. Adgange og styring heraf giver mange muligheder.
- Ejere versus almindelige medlemmer
- Gæster
- Adgange og tilladelser til medlemmer og gæster
- Profiler
4 | Channels
Et team kan have mange Channels eller kanaler. En kanal kan være privat eller offentlig. En kanal kan være en blog, en nyhedsoversigt, en whiteboard, en underopdeling af medlemmer og meget mere.
- Hvad er en Channel? Eksempel – Demo
- Oprettelse af en Channel. Link til en Channel
- Send e-mail til en Channel
- Sende links til en Channel
- Tilføjelse af faneblade
- Tilføj Office-filer til en Channel
- Channel Connectors
- Brug Favoritter og Følg-funktioner
5 | Samtaler
Chatsamtaler kan styres med tags og være tråede. Har man intensiv kommunikation med de samme mennesker over en længere periode, kan sådanne samtaler styres og kategoriseres effektivt.
- Tråede samtaler
- Brug af tags
6 | Chat
Chat-funktionen i Teams er nem og intuitativ. Men ikke desto mindre er der nogle features, som er værd at sætte sig ind i.
- Almindelig brug af chat
- Chat med 1 person eller chat med en gruppe
- Send besked til et helt team
- Tilføj flere deltagere midt i en chat
- Log og udskriv en chat
- Konvertér chat til mail, kalenderentry eller møde
- Små tricks med formatering m.m.
- Sætte status
7 | Grupper
Grupper kan være større eller mindre end et team. Grupper kan bl.a. have en fælleskalender.
- Hvorfor bruger grupper?
- Oprettelse, redigering og sletning af grupper
- Opret et team fra en gruppe – eller en gruppe fra et team
- Brug af gruppekalender
- Brug af gruppeplanlægningsværktøj
8 | Upload og deling af filer
Med Teams kan du ikke blot uploade filer. Du kan kategorisere disse, tilknytte tags og flere brugere kan arbejde samtidig i filer.
- Uploading og deling af filer
- Flere brugeres deling af samme fil på samme tid
9 | Indholdssøgning
Hvem ved hvad om hvilke ting? Hvem er på pinden i dag? Og hvor finder jeg en given fil eller rapport?
- Find kolleger, kompetencer
- Find filer, tidligere samtaler og chats
- Brug af feeds
10 | Kommunikation og møder
Videokonferencer er blevet nemme med teams. Kommunikér med kolleger og forretningsforbindelser direkte fra Teams app’en eller via en browser.
- Brug af video
- Indkaldelse til møder
- Tilføjelse af ekstra deltagere – nødvendige og frivillige
- Opslag i kalender for planlægning af mødetidspunkt
- Optage et møde
- Deling af skærm
- Deling af filer
- Møder via Mobil
- Møder via Teams App vs. Browser
11 | Indstillinger
Der findes naturligvis en række indstillinger, som brugeren selv kan sætte. Dette modul er ikke ment som en komplet gennemgang, men blot for at vise, hvor indstillinger kan laves.
- Brugerindstillinger
- Præferencer
- Sikkerhed
- Private teams, grupper m.m.
12 | Integration med øvrige Apps
Dette modul giver en intro til integration med andre programmer og apps. Modulets omfang afhænger kursisternes ønsker og behov.
- Integration med Excel i tabs
- Integration med Sway, OneDrive og SharePoint
- Integration med Flow
13 | SharePoint Special
SharePoint har skabeloner specielt rettet mod teams. Disse bliver demonstreret. Dette modul kan udvides, hvis deltagerne ønsker det.
- Hvornår skal man bruge Teams henholdsvis SharePoint?
- Hvordan er SharePoint og Teams integreret?
- Brug af skabeloner i SharePoint rettet mod Teams
- Andre Kurser Og Kursusoversigter
Kursusinstruktør:
HBL, KRA
Kurset er et formidlingskursus
ZoomTek Kurser
Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.
Kursus hos Jer
Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...
I skal blot have et mødelokale og wifi.
Remote via video
Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.
Praktisk information
Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde
Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.
Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.
Excel®, Microsoft®, OneDrive®, SharePoint®, Sway®, Teams® (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this website or passes the courses on to an external course provider. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk