K7522 Microsoft Teams Kursus

Microsoft Teams® er et effektivt værktøj for samarbejde og kommunikation internt i virksomheden og med kunder og samarbejdspartnere. Teams giver struktur, overblik…

| 1 dag | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |

Med Teams er vidensdeling i realtime pludselig blevet let. Chat, telefonsamtaler, video og deling af filer har aldrig været nemmere. Teams læres nemt at alle. For fuldt udbytte i virksomheden kræves dog en grundlæggende uddannelse af alle brugere. Resultat: forbedret kommunikation.

Målgruppe

Kurset henvender sig til brugere. Teams er meget intuitativ. Men selv om du har arbejdet med Teams, vil du lære mange tips og tricks på Teams-kurset

Forudsætninger for Teams kurset

Kurset kræver ingen forudsætninger. Kurset tilpasses brugernes viden og erfaring. Hvis du intet ved om Teams vil du blive tilbudt en gratis og kort intro om programmet inden kurset.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Kursus i Jeres virksomhed er nemmest

For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.

Få rabat med klippekort

Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.

Ring 4250 5040 og lad os finde en dato

Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.

Efter kurset kan du

Kurset klæder dig på til at blive superbruger i Teams. Kurset går i dybden med de væsentligste og mest brugte funktioner.

Indhold af kurset i Microsoft Teams

1 | Introduktion til Teams

Få overblik over Teams. Her sikres det, at alle kursusdeltagere har en idé om mulighederne i Teams.

  • Hvad er Teams, og hvad kan det gøre for min virksomhed?
  • Brugerflade – hvordan kommer man i gang.

2 | Oprettelse og styring af et team

Håndtering af teams er vigtigt. Teams er en container af personer, som kan arbejde sammen og dele informationer.

  • Oprettelse og redigering af et team
  • Linke til et team – sende links til andre
  • Hvem ejer et team?
  • Adgange til et team privat og offentlig adgang
  • Melde sig ind og ud af et team
  • Kategorisering af teams, favoritter
  • Sletning af teams, kopiering af teams
  • Temaer og team billede

3 | Styring af et team

Teams kan bestå af kolleger på en kontor. Men et team kan også inkludere eksterne konsulenter, kunder osv. Adgange og styring heraf giver mange muligheder.

  • Ejere versus almindelige medlemmer
  • Gæster
  • Adgange og tilladelser til medlemmer og gæster
  • Profiler

4 | Channels

Et team kan have mange Channels eller kanaler. En kanal kan være privat eller offentlig. En kanal kan være en blog, en nyhedsoversigt, en whiteboard, en underopdeling af medlemmer og meget mere.

  • Hvad er en Channel? Eksempel – Demo
  • Oprettelse af en Channel. Link til en Channel
  • Send e-mail til en Channel
  • Sende links til en Channel
  • Tilføjelse af faneblade
  • Tilføj Office-filer til en Channel
  • Channel Connectors
  • Brug Favoritter og Følg-funktioner

5 | Samtaler

Chatsamtaler kan styres med tags og være tråede. Har man intensiv kommunikation med de samme mennesker over en længere periode, kan sådanne samtaler styres og kategoriseres effektivt.

  • Tråede samtaler
  • Brug af tags

6 | Chat

Chat-funktionen i Teams er nem og intuitativ. Men ikke desto mindre er der nogle features, som er værd at sætte sig ind i.

  • Almindelig brug af chat
  • Chat med 1 person eller chat med en gruppe
  • Send besked til et helt team
  • Tilføj flere deltagere midt i en chat
  • Log og udskriv en chat
  • Konvertér chat til mail, kalenderentry eller møde
  • Små tricks med formatering m.m.
  • Sætte status

7 | Grupper

Grupper kan være større eller mindre end et team. Grupper kan bl.a. have en fælleskalender.

  • Hvorfor bruger grupper?
  • Oprettelse, redigering og sletning af grupper
  • Opret et team fra en gruppe – eller en gruppe fra et team
  • Brug af gruppekalender
  • Brug af gruppeplanlægningsværktøj

8 | Upload og deling af filer

Med Teams kan du ikke blot uploade filer. Du kan kategorisere disse, tilknytte tags og flere brugere kan arbejde samtidig i filer.

  • Uploading og deling af filer
  • Flere brugeres deling af samme fil på samme tid

9 | Indholdssøgning

Hvem ved hvad om hvilke ting? Hvem er på pinden i dag? Og hvor finder jeg en given fil eller rapport?

  • Find kolleger, kompetencer
  • Find filer, tidligere samtaler og chats
  • Brug af feeds

10 | Kommunikation og møder

Videokonferencer er blevet nemme med teams. Kommunikér med kolleger og forretningsforbindelser direkte fra Teams app’en eller via en browser.

  • Brug af video
  • Indkaldelse til møder
  • Tilføjelse af ekstra deltagere – nødvendige og frivillige
  • Opslag i kalender for planlægning af mødetidspunkt
  • Optage et møde
  • Deling af skærm
  • Deling af filer
  • Møder via Mobil
  • Møder via Teams App vs. Browser

11 | Indstillinger

Der findes naturligvis en række indstillinger, som brugeren selv kan sætte. Dette modul er ikke ment som en komplet gennemgang, men blot for at vise, hvor indstillinger kan laves.

  • Brugerindstillinger
  • Præferencer
  • Sikkerhed
  • Private teams, grupper m.m.

12 | Integration med øvrige Apps

Dette modul giver en intro til integration med andre programmer og apps. Modulets omfang afhænger kursisternes ønsker og behov.

  • Integration med Excel i tabs
  • Integration med Sway, OneDrive og SharePoint
  • Integration med Flow

13 | SharePoint Special

SharePoint har skabeloner specielt rettet mod teams. Disse bliver demonstreret. Dette modul kan udvides, hvis deltagerne ønsker det.

  • Hvornår skal man bruge Teams henholdsvis SharePoint?
  • Hvordan er SharePoint og Teams integreret?
  • Brug af skabeloner i SharePoint rettet mod Teams
  • Andre Kurser Og Kursusoversigter

Kursusinstruktør:

HBL, KRA

Kurset er et formidlingskursus

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk information

Ring på telefon 4250 5040 eller skriv til e-mail info@zoomtek.dk . Alternativt kan du udfylde kontaktformularen nederst.

Kursusdatoer aftales med dig som kunde. Sammen med instruktøren finder I nogle passende datoer. Det kan være meget snart eller om noget tid efter jeres ønske.

De fleste kurser afholdes ude hos vores kunder. Et almindeligt mødelokale er helt optimalt. Alternativt holdes kurser også på hoteller og konferencecentre i København, Aarhus, Aalborg, Odense og Trekantområdet.

Prisen afhænger af antal deltagere, geografi og om det er et ZoomTek kursus eller et formidlet kursus afholdt af en af vore partnere.

Ja. Kurser kan holdes på engelsk, og i en del tilfælde også på svensk. Kurser kan holdes i udlandet til standardpris + rejseomkostninger.

Ja. For 2 personer holder vi et lukket firmakursus. Er du kun dig, kan vi tilbyde et Online kursus.

OnLine kurser er meget fleksible, og kan holdes for 1 eller flere personer. Det kan også være en mulighed, hvis I sidder i Herning og den bedste instruktør til opgaven bor i Ballerup. Online kurser giver samme indlæring som almindelige kurser. Det vidner kursisters tilbagemeldinger gennem flere år om.

Ja, alle ZoomTeks kurser er skræddersyede. Kurser kan tilpasses og blandes. Indhold, kursuslængde og kursusform kan tilpasses.

ZoomTek sælger klippekort til kurser. Disse kan benyttes af alle i virksomheden og på tværs af ZoomTek kurser og formidlede kurser.

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.






Excel®, Microsoft®, OneDrive®, SharePoint®, Sway®, Teams® (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this website or passes the courses on to an external course provider. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk