K7521 Introduktion til Office 365

Office 365 består af en række apps eller programmer. Office 365 giver mulighed for at dele, styre og kategorisere information og metadata – så det er nemt for alle brugere. Dette kursus giver overblikket og giver intro til alt fra præsentationer, deling af data og videokonferencer i Teams…

Office 365 er en pallette af programmer, som man kan benytte sammen eller hver for sig. Mest kendt er nok Office programmerne Word, Excel og PowerPoint. Herefter er Teams og OneDrive meget benyttede.

Målgruppe

Kurset henvender sig til helt almindelige brugere. Det er en fordel hvis deltagerne kommer fra samme afdeling, da det giver gode spørgsmål i forhold til de nye måder at samarbejde på i Office 365.

Efter kurset kan du

Du har overblik over Office 365. Du kan benytte OneDrive, de mest almindelige funktioner i Teams – og du kan benytte Word og Excel som web apps.

Kursusindhold

Kurset giver overblik. Kurser kommer ikke i dybden med f.eks. Teams. Men kurset er godt til at give en gruppe medarbejdere en blød og bred intro til Office 365. Kurset bygger på hands-on, så deltagerne vil få en masse aha-oplevelser.

Modul 1: Introduktion til Office 365

  • Hvad er Office 365?
  • Hvad er Cloud computing?
  • Hvad er Desktop apps og Web apps?
  • Brug af apps til mobiltelefoner

Modul 2: Office 365 portalen

  • Logge ind på Office 365 portalen
  • Finde og downloade apps

Modul 3: Web apps

  • Oprettelse og redigering af filer med Excel, Word og PowerPoint.
  • Brug af Outlook Web Access
  • Brug af møder, aftaler, opgaver

Modul 4: OneDrive for Business

  • Deling af filer til personer og grupper
  • Deling af filer med eksterne kontakter
  • Kategorisering af dokumenter
  • Brug af mapper
  • Synkronisering af data
  • OneDrive i forhold til (og sammen med) SharePoint/Teams

Modul 5: Teams

  • Overblik over Teams
  • brug af Teams og Channels
  • Deling af filer
  • Chat
  • Møder og video

Modul 6: Sway

  • Lav suveræne interaktive, realtime præsentationer
  • Demo og hello world

Modul 7: Yammer

  • Hvad er Yammer?
  • Oprettelse af indlæg og kommentarer
  • Yammer grupper

Modul 8: Kort gennemgang af andre apps

  • Forms
  • Delve
  • Planner
  • OneNote
  • Automate