K7521 Introduktion til Microsoft 365

Microsoft 365 består af en række apps eller programmer. Microsoft 365 giver mulighed for at dele, styre og kategorisere information og metadata – så det er nemt for alle brugere. Dette kursus giver overblikket og giver intro til alt fra præsentationer, deling af data og videokonferencer i Teams…

Office 365 er en pallette af programmer, som man kan benytte sammen eller hver for sig. Mest kendt er nok Office programmerne Word, Excel og PowerPoint. Herefter er Teams og OneDrive meget benyttede.

Målgruppe

Kurset henvender sig til helt almindelige brugere. Det er en fordel hvis deltagerne kommer fra samme afdeling, da det giver gode spørgsmål i forhold til de nye måder at samarbejde på i Microsoft 365.

Forudsætninger

Du behøver ikke have specielle forudsætninger eller erfaring for at deltage i dette Microsoft 365 kursus. Kurset er for alle med interesse for Microsoft 365.

Efter kurset kan du

Du har overblik over Microsoft 365. Du kan benytte OneDrive, de mest almindelige funktioner i Teams – og du kan benytte Word og Excel som web apps.

Indhold af Introduktion til Microsoft 365 kurset

Kurset giver overblik. Kurser kommer ikke i dybden med f.eks. Teams. Men kurset er godt til at give en gruppe medarbejdere en blød og bred intro til Office 365. Kurset bygger på hands-on, så deltagerne vil få en masse aha-oplevelser.

1 | Introduktion til Microsoft 365

  • Hvad er Microsoft 365?
  • Hvad er Cloud computing?
  • Hvad er Desktop apps og Web apps?
  • Brug af apps til mobiltelefoner

2 | Microsoft 365 portalen

  • Logge ind på Microsoft 365 portalen
  • Finde og downloade apps

3 | Web apps

  • Oprettelse og redigering af filer med Excel, Word og PowerPoint.
  • Brug af Outlook Web Access
  • Brug af møder, aftaler, opgaver

4 | OneDrive for Business

  • Deling af filer til personer og grupper
  • Deling af filer med eksterne kontakter
  • Kategorisering af dokumenter
  • Brug af mapper
  • Synkronisering af data
  • OneDrive i forhold til (og sammen med) SharePoint/Teams

5 | Teams

  • Overblik over Teams
  • brug af Teams og Channels
  • Deling af filer
  • Chat
  • Møder og video

6 | Sway

  • Lav suveræne interaktive, realtime præsentationer
  • Demo og hello world

7 | Yammer

  • Hvad er Yammer?
  • Oprettelse af indlæg og kommentarer
  • Yammer grupper

8 | Kort gennemgang af andre apps

  • Forms
  • Delve
  • Planner
  • OneNote
  • Automate

Praktisk Information

Hvordan bestilles et kursus?

Udfyld formularen nedenfor eller til højre. Alternativt kan du blot skrive en mail på info@zoomtek.dk eller ringe 4250 5040.

Hvordan finder jeg prisen på kurset?

Forespørg på kurset ved at kontakte ZoomTek. Så finder vi det bedste kursus til dig. Du betaler ikke for formidlingen.

Hvornår afholdes kurset?

ZoomTek kan oftest skaffe et kursus inden for 30 dage. Enten vil vi finde et åbent kursus til dig. Alternativt får du et lukket firmakursus, hvor du og dine kolleger aftaler datoen direkte med kursusinstruktøren.

Få et skræddersyet kursus uden merpris

Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.