Med Teams er vidensdeling i realtime pludselig blevet let. Chat, telefonsamtaler, video og deling af filer har aldrig været nemmere. Teams læres nemt at alle. For fuldt udbytte i virksomheden kræves dog en grundlæggende uddannelse af alle brugere. Resultat: forbedret kommunikation.
Målgruppe
Kurset henvender sig til brugere. Teams er meget intuitativ. Men selv om du har arbejdet med Teams, vil du lære mange tips og tricks på Teams-kurset
Forudsætninger for Teams kurset
Kurset kræver ingen forudsætninger. Kurset tilpasses brugernes viden og erfaring. Hvis du intet ved om Teams vil du blive tilbudt en gratis og kort intro om programmet inden kurset.
Efter kurset kan du
Kurset klæder dig på til at blive superbruger i Teams. Kurset går i dybden med de væsentligste og mest brugte funktioner.
Indhold af Microsoft Teams kurset
Nedenfor kan du se ZoomTek’s forslag til agenda. Men husk: Niveauet og valg af emner kan varieres, hvis der er specielle ønsker.
1 | Introduktion til Teams
- Hvad er Teams, og hvad kan det gøre for min virksomhed?
- Brugerflade – hvordan kommer man i gang.
Få overblik over Teams. Her sikres det, at alle kursusdeltagere har en idé om mulighederne i Teams.
2 | Oprettelse og styring af et team
- Oprettelse og redigering af et team
- Linke til et team – sende links til andre
- Hvem ejer et team?
- Adgange til et team privat og offentlig adgang
- Melde sig ind og ud af et team
- Kategorisering af teams, favoritter
- Sletning af teams, kopiering af teams
- Temaer og team billede
Håndtering af teams er vigtigt. Teams er en container af personer, som kan arbejde sammen og dele informationer.
3 | Styring af et team
- Ejere versus almindelige medlemmer
- Gæster
- Adgange og tilladelser til medlemmer og gæster
- Profiler
Teams kan bestå af kolleger på en kontor. Men et team kan også inkludere eksterne konsulenter, kunder osv. Adgange og styring heraf giver mange muligheder.
4 | Channels
- Hvad er en Channel? Eksempel – Demo
- Oprettelse af en Channel. Link til en Channel
- Send e-mail til en Channel
- Sende links til en Channel
- Tilføjelse af faneblade
- Tilføj Office-filer til en Channel
- Channel Connectors
- Brug Favoritter og Følg-funktioner
Et team kan have mange Channels eller kanaler. En kanal kan være privat eller offentlig. En kanal kan være en blog, en nyhedsoversigt, en whiteboard, en underopdeling af medlemmer og meget mere.
5 | Samtaler
- Tråede samtaler
- Brug af tags
Chatsamtaler kan styres med tags og være tråede. Har man intensiv kommunikation med de samme mennesker over en længere periode, kan sådanne samtaler styres og kategoriseres effektivt.
6 | Chat
- Almindelig brug af chat
- Chat med 1 person eller chat med en gruppe
- Send besked til et helt team
- Tilføj flere deltagere midt i en chat
- Log og udskriv en chat
- Konvertér chat til mail, kalenderentry eller møde
- Små tricks med formatering m.m.
- Sætte status
Chat-funktionen i Teams er nem og intuitativ. Men ikke desto mindre er der nogle features, som er værd at sætte sig ind i.
7 | Grupper
- Hvorfor bruger grupper?
- Oprettelse, redigering og sletning af grupper
- Opret et team fra en gruppe – eller en gruppe fra et team
- Brug af gruppekalender
- Brug af gruppeplanlægningsværktøj
Grupper kan være større eller mindre end et team. Grupper kan bl.a. have en fælleskalender.
8 | Upload og deling af filer
- Uploading og deling af filer
- Flere brugeres deling af samme fil på samme tid
Med Teams kan du ikke blot uploade filer. Du kan kategorisere disse, tilknytte tags og flere brugere kan arbejde samtidig i filer.
9 | Indholdssøgning
- Find kolleger, kompetencer
- Find filer, tidligere samtaler og chats
- Brug af feeds
Hvem ved hvad om hvilke ting? Hvem er på pinden i dag? Og hvor finder jeg en given fil eller rapport?
10 | Kommunikation og møder
- Brug af video
- Indkaldelse til møder
- Tilføjelse af ekstra deltagere – nødvendige og frivillige
- Opslag i kalender for planlægning af mødetidspunkt
- Optage et møde
- Deling af skærm
- Deling af filer
- Møder via Mobil
- Møder via Teams App vs. Browser
Videokonferencer er blevet nemme med teams. Kommunikér med kolleger og forretningsforbindelser direkte fra Teams app’en eller via en browser.
11 | Indstillinger
- Brugerindstillinger
- Præferencer
- Sikkerhed
- Private teams, grupper m.m.
Der findes naturligvis en række indstillinger, som brugeren selv kan sætte. Dette modul er ikke ment som en komplet gennemgang, men blot for at vise, hvor indstillinger kan laves.
12 | Integration med øvrige Apps
- Integration med Excel i tabs
- Integration med Sway, OneDrive og SharePoint
- Integration med Flow
Dette modul giver en intro til integration med andre programmer og apps. Modulets omfang afhænger kursisternes ønsker og behov.
13 | SharePoint Special
- Hvornår skal man bruge Teams henholdsvis SharePoint?
- Hvordan er SharePoint og Teams integreret?
- Brug af skabeloner i SharePoint rettet mod Teams
- Andre Kurser Og Kursusoversigter
SharePoint har skabeloner specielt rettet mod teams. Disse bliver demonstreret. Dette modul kan udvides, hvis deltagerne ønsker det.
Praktisk Information
Hvordan bestilles et kursus?
Udfyld formularen nedenfor eller til højre. Alternativt kan du blot skrive en mail på info@zoomtek.dk eller ringe 4250 5040.
Hvordan finder jeg prisen på kurset?
Forespørg på kurset ved at kontakte ZoomTek. Så finder vi det bedste kursus til dig. Du betaler ikke for formidlingen.
Hvornår afholdes kurset?
ZoomTek kan oftest skaffe et kursus inden for 30 dage. Enten vil vi finde et åbent kursus til dig. Alternativt får du et lukket firmakursus, hvor du og dine kolleger aftaler datoen direkte med kursusinstruktøren.
Få et skræddersyet kursus uden merpris
Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.