K3282 Microsoft Outlook Videregående

Bliv effektiv med Microsoft Outlook®. Bliv chef for din egen hverdag. Brug mail, kalender og kontakter effektivt på alle devices. Kurset lærer dig avancerede opsætninger og indstillinger i Outlook…

| 3 dage | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |

Målgruppe

Kurset henvender sig til brugere, der ønsker at kende Outlook ud i alle hjørner. Målet er bedre at kunne styre information og kommunikation.

Forudsætninger for kurset

Kurset kræver en basisviden om Outlook svarende til det grundlæggende Outlook kursus eller tilsvarende viden. Kører kurset som lukket firmakursus, kan niveau og pensum ændres efter aftale med instruktøren.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Kursus i Jeres virksomhed er nemmest

For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.

Få rabat med klippekort

Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.

Ring 4250 5040 og lad os finde en dato

Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.

Efter kurset kan du

Kurset giver en videregående viden om Outlook. Du får anvist muligheder til at få mere ud af mail og kalender. Outlook Kurset holdes i den ønskede version. Kurset kan afholdes med eller uden integration til Teams og/eller SharePoint.

Indhold af kurset i Microsoft Outlook Videregående

1 | Introduktion til Outlook Videregående

  • Kort repetition fra Outlook grundkurset
  • Nyheder i Microsoft 365
  • Specielle funktioner i forbindelse med afsendelse
  • Sende post ud af huset
  • Adressekartotek
  • Forsinke udsendelse af en mail (udskudt levering)

2 | Sådan bruges Copilot AI i Outlook

  • Hjælp til skrivning af mails
  • Sådan laves resumé af flere mails og tråde

3 | Indstillinger på mails

  • Autosignatur og distributionslister
  • Give andre adgang til din post
  • Læse andres post
  • Lave egne oversigter
  • Avanceret sortering og filtrering

4 | Visninger og kategorisering

  • Nye visninger i Outlook, bl.a. 3 dages visning
  • Kategorisering af e-mails
  • Ændre farve på mails i indboks ud fra kriterier og kategori
  • Brug af ‘My Day’, som nu har integreret visning i Outlook

5 | Mapper

  • Oprettelse en mappe og mappens egenskaber
  • Angive standarddesign (kolonner, farver, sortering m.m.) for nye mapper
  • Hvordan laves offentlige mapper, som kan deles mellem flere?
  • Prioritering af mapper og kontakter med ‘Favoritter’

6 | Søgning

  • Simpel og avanceret søgning i mails og kalenderaftaler
  • Brug af søgemapper – indstillinger for detaljevisning
  • Gemme søgninger

7 | Spam og uønskede mails

  • Hvordan opsættes spamfiler i Outlook?
  • Blokér mails
  • Lav blokeringer med undtagelser
  • Forbedret rapportering af phishing og spam
  • Visning af hele e-mailadressen i spammappen
  • Advarsel mod potentielt farlige links før du klikker på dem

8 | Skabeloner

  • Hvordan laves skabelon til mails i Outlook?
  • Opdatering af brugerdefinerede skabeloner

9 | Udskrivning

  • Udskrivning af mails og mapper
  • Eksport til PDF-format

10 | Automatisering

  • Lave egne grupper i Outlook og send til disse
  • Hvordan laves brevfletning med Word?
  • Brug af ekstern adresseliste i f.eks. Excel
  • Eksportér og importér kontaktpersoner
  • Brug af visitkort, deling af kontakter
  • Lidt om GDPR compliance i Outlook

11 | Regler og Hurtige trin

  • Regler med flere filtre til filtrering og arkivering af mails, opgaver og kalenderaftaler
  • Autosortere mails med Regler
  • Hvordan bruges Hurtige Trin?

12 | Kalender og møder

  • Hvordan oprettes et møde med flere deltagere?
  • Sådan indkaldes andre til et møde
  • Finde mødetid, hvor deltagere er frie
  • Del din kalender og læs andres kalendere
  • Indstillinger for rettigheder og brug af rettighedsprofiler
  • Journalisering af opgaver
  • Kalendergrupper – vælg selv deltagere
  • Forskellige visninger til fælleskalender
  • Send mødeopdateringer til specifikke deltagere, så alt ikke rundsendes til alle
  • Gem et møde som en kladde
  • Automatisk afvisning af mødeinvitationer, hvis din kalender er optaget
  • Brug sikkerhedslabels på møder, så et møde kan angives som fortroligt

13 | Arkivering

  • Manuel arkivering af mails
  • Automatisk arkiveringe af mails med og uden vedhæftede filer

14 | Integration med Microsoft 365 og andre programmer

  • Integration med Teams
  • Integration med SharePoint
  • Integrér f.eks. Zoom, Webex og Teams direkte i Outlook kalenderen

15 | Remote

  • Bruge Outlook fra en browser eller en smartphone
  • Bruge Outlook som imap/pop3-klient
  • Hvordan bruges Outlook offline uden internet?
  • Benyt IMAP og POP3 konti direkte i Outlook

16 | Introduktion til VBA

    Modulet giver en meget kort introduktion til mulighederne med VBA. Se eventuelt kurser i VBA her

  • Automatisering af opgaver og processer
  • Tilpasse eksisterende Outlook-funktioner
  • Sådan fanges Outlook objekter (f.eks. mails, kalenderaftaler og kontakter)

17 | Afrunding af kursus

  • Tips og tricks
  • Noter
  • RSS
  • Fejlfinding

Kurser før K3282 Microsoft Outlook Videregående

Kursus i andre mail klienter

Mange virksomheder benytter ‘alternative’ mailprogrammer. Ofte giver det lavere licensudgifter, men mange af disse programmer er mindst lige så gode som klassikeren Outlook. ZoomTek kan på forespørgsel køre kurser i Mozilla Thunderbird, Mailbird, MailSpring, eM client, Opera Mail, Sylpheed m.fl.

Kursusinstruktør:

HBL, KRA

Kurset er et formidlingskursus

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk information

Ring på telefon 4250 5040 eller skriv til e-mail info@zoomtek.dk . Alternativt kan du udfylde kontaktformularen nederst.

Kursusdatoer aftales med dig som kunde. Sammen med instruktøren finder I nogle passende datoer. Det kan være meget snart eller om noget tid efter jeres ønske.

De fleste kurser afholdes ude hos vores kunder. Et almindeligt mødelokale er helt optimalt. Alternativt holdes kurser også på hoteller og konferencecentre i København, Aarhus, Aalborg, Odense og Trekantområdet.

Prisen afhænger af antal deltagere, geografi og om det er et ZoomTek kursus eller et formidlet kursus afholdt af en af vore partnere.

Ja. Kurser kan holdes på engelsk, og i en del tilfælde også på svensk. Kurser kan holdes i udlandet til standardpris + rejseomkostninger.

Ja. For 2 personer holder vi et lukket firmakursus. Er du kun dig, kan vi tilbyde et Online kursus.

OnLine kurser er meget fleksible, og kan holdes for 1 eller flere personer. Det kan også være en mulighed, hvis I sidder i Herning og den bedste instruktør til opgaven bor i Ballerup. Online kurser giver samme indlæring som almindelige kurser. Det vidner kursisters tilbagemeldinger gennem flere år om.

Ja, alle ZoomTeks kurser er skræddersyede. Kurser kan tilpasses og blandes. Indhold, kursuslængde og kursusform kan tilpasses.

ZoomTek sælger klippekort til kurser. Disse kan benyttes af alle i virksomheden og på tværs af ZoomTek kurser og formidlede kurser.

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.






365®, Excel®, Mailbird®, MailSpring®, Microsoft®, Outlook®, SharePoint®, Sylpheed®, Teams®, VBA®, Zoom® (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this website or passes the courses on to an external course provider. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk