| 3 dage | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |
Målgruppe
Kurset henvender sig til brugere, der ønsker at kende Outlook ud i alle hjørner. Målet er bedre at kunne styre information og kommunikation.
Forudsætninger for kurset
Kurset kræver en basisviden om Outlook svarende til det grundlæggende Outlook kursus eller tilsvarende viden. Kører kurset som lukket firmakursus, kan niveau og pensum ændres efter aftale med instruktøren.
Grundkursus og Udvidet kursus
Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.
Kursus i Jeres virksomhed er nemmest
For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.
Få rabat med klippekort
Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.
Ring 4250 5040 og lad os finde en dato
Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.
Efter kurset kan du
Kurset giver en videregående viden om Outlook. Du får anvist muligheder til at få mere ud af mail og kalender. Outlook Kurset holdes i den ønskede version. Kurset kan afholdes med eller uden integration til Teams og/eller SharePoint.
Det får du også......
Indhold af kurset i Microsoft Outlook Videregående
1 | Introduktion til Outlook Videregående
- Kort repetition fra Outlook grundkurset
- Nyheder i Microsoft 365
- Specielle funktioner i forbindelse med afsendelse
- Sende post ud af huset
- Adressekartotek
- Forsinke udsendelse af en mail (udskudt levering)
2 | Sådan bruges Copilot AI i Outlook
- Hjælp til skrivning af mails
- Sådan laves resumé af flere mails og tråde
3 | Indstillinger på mails
- Autosignatur og distributionslister
- Give andre adgang til din post
- Læse andres post
- Lave egne oversigter
- Avanceret sortering og filtrering
4 | Visninger og kategorisering
- Nye visninger i Outlook, bl.a. 3 dages visning
- Kategorisering af e-mails
- Ændre farve på mails i indboks ud fra kriterier og kategori
- Brug af ‘My Day’, som nu har integreret visning i Outlook
5 | Mapper
- Oprettelse en mappe og mappens egenskaber
- Angive standarddesign (kolonner, farver, sortering m.m.) for nye mapper
- Hvordan laves offentlige mapper, som kan deles mellem flere?
- Prioritering af mapper og kontakter med ‘Favoritter’
6 | Søgning
- Simpel og avanceret søgning i mails og kalenderaftaler
- Brug af søgemapper – indstillinger for detaljevisning
- Gemme søgninger
7 | Spam og uønskede mails
- Hvordan opsættes spamfiler i Outlook?
- Blokér mails
- Lav blokeringer med undtagelser
- Forbedret rapportering af phishing og spam
- Visning af hele e-mailadressen i spammappen
- Advarsel mod potentielt farlige links før du klikker på dem
8 | Skabeloner
- Hvordan laves skabelon til mails i Outlook?
- Opdatering af brugerdefinerede skabeloner
9 | Udskrivning
- Udskrivning af mails og mapper
- Eksport til PDF-format
10 | Automatisering
- Lave egne grupper i Outlook og send til disse
- Hvordan laves brevfletning med Word?
- Brug af ekstern adresseliste i f.eks. Excel
- Eksportér og importér kontaktpersoner
- Brug af visitkort, deling af kontakter
- Lidt om GDPR compliance i Outlook
11 | Regler og Hurtige trin
- Regler med flere filtre til filtrering og arkivering af mails, opgaver og kalenderaftaler
- Autosortere mails med Regler
- Hvordan bruges Hurtige Trin?
12 | Kalender og møder
- Hvordan oprettes et møde med flere deltagere?
- Sådan indkaldes andre til et møde
- Finde mødetid, hvor deltagere er frie
- Del din kalender og læs andres kalendere
- Indstillinger for rettigheder og brug af rettighedsprofiler
- Journalisering af opgaver
- Kalendergrupper – vælg selv deltagere
- Forskellige visninger til fælleskalender
- Send mødeopdateringer til specifikke deltagere, så alt ikke rundsendes til alle
- Gem et møde som en kladde
- Automatisk afvisning af mødeinvitationer, hvis din kalender er optaget
- Brug sikkerhedslabels på møder, så et møde kan angives som fortroligt
13 | Arkivering
- Manuel arkivering af mails
- Automatisk arkiveringe af mails med og uden vedhæftede filer
14 | Integration med Microsoft 365 og andre programmer
- Integration med Teams
- Integration med SharePoint
- Integrér f.eks. Zoom, Webex og Teams direkte i Outlook kalenderen
15 | Remote
- Bruge Outlook fra en browser eller en smartphone
- Bruge Outlook som imap/pop3-klient
- Hvordan bruges Outlook offline uden internet?
- Benyt IMAP og POP3 konti direkte i Outlook
16 | Introduktion til VBA
Modulet giver en meget kort introduktion til mulighederne med VBA. Se eventuelt kurser i VBA her
- Automatisering af opgaver og processer
- Tilpasse eksisterende Outlook-funktioner
- Sådan fanges Outlook objekter (f.eks. mails, kalenderaftaler og kontakter)
17 | Afrunding af kursus
- Tips og tricks
- Noter
- RSS
- Fejlfinding
Kurser før K3282 Microsoft Outlook Videregående
Forrige kursus
Kursus i andre mail klienter
Mange virksomheder benytter ‘alternative’ mailprogrammer. Ofte giver det lavere licensudgifter, men mange af disse programmer er mindst lige så gode som klassikeren Outlook. ZoomTek kan på forespørgsel køre kurser i Mozilla Thunderbird, Mailbird, MailSpring, eM client, Opera Mail, Sylpheed m.fl.
Kursusinstruktør:
HBL, KRA
Kurset er et formidlingskursus
ZoomTek Kurser
Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.
Kursus hos Jer
Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...
I skal blot have et mødelokale og wifi.
Remote via video
Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.
Praktisk information
Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde
Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.
Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.
365®, Excel®, Mailbird®, MailSpring®, Microsoft®, Outlook®, SharePoint®, Sylpheed®, Teams®, VBA®, Zoom® (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this website or passes the courses on to an external course provider. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk