Dette kursus løfter SharePoint til et solidt intranet i din virksomhed. En af ZoomTek's mest populære kurser. Og ikke uden grund. Når du forlader kurset kan du lave et effektivt, blæret og flot intranet til din virksomhed....

SharePoint Intranet

Lav et effektivt intranet, så din virksomhed kan arbejde bedre sammen. Vis alle data i virksomheden på SharePoint. I opnår højere effektivitet, større arbejdsglæde og mere fokus.




Kurset er sjovt, og som instruktør kan man have bøvl med at få kursisterne til at holde pause, da det faktisk er ret sjovt at lave intranet med SharePoint. Velkommen til 'SharePoint 2016|2013 Udvikling af Intranet'.

Målgruppe

Er du mellemleder, projektmedarbejder, sælger eller andet, og vil du gerne lave et imponerende,flot intranet, der samtidig er levende, sjovt og spændende, så er dette kursus for dig. Kurset er også for IT-supportere med anden baggrund end SharePoint.

Det er nemt at lave flotte løsninger i SharePoint - også uden at programmere. Derfor skal du som kursusdeltager først og fremmest have lyst til at lave et flot intranet - og gerne visioner for, hvordan et sådant intranet skal se ud.

Forudsætninger for kurset

Du skal blot kunne benytte en browser. Har du visioner for SharePoint er det rigtig godt. Har du meninger om, hvordan din virksomhed skal blive bedre til at kommunikere, så kan det ikke blive bedre. Disse visioner er måske abstakte, men kurset hjælper dig til at se mulighederne, og hvordan I når derhen. Uanset om du er blank på SharePoint eller har du rørt noget med det, så er dette kursus i den grad en øjenåbner.

Efter kurset kan du

Kurset anviser, hvordan bedre kommunikation i din virksomhed opnås gennem et effektivt, flot og nemt intranet.

  • Du får overblik over SharePoint og kan på egen hånd lave flotte og funktionelle SharePoint sider
  • Du kan udvikle egne SharePoint apps
  • Du kan oprette og vedligeholde et SharePoint Intranet - herunder kende til site hierarkiet
  • Arbejde med navigationsstruktur og menuer, så brugerne får let tilgang til informationer
  • Arbejde med webdele og kende mange af disse
  • Kende sikkerhedsstrukturen i SharePoint
  • Kende det væld af skabeloner, der findes i SharePoint til lister, biblioteker og sites
  • Manipulere med farver, former og grafik, så dit SharePoint-site får præcis det look du ønsker
  • Importere og eksportere data. Få SharePoint til at vise informationer fra andre af Jeres systemer
  • Arbejde med XML, RSS m.m.

Kursusindhold

  • Grundlæggende Navigering i SharePoint 2013 - herunder hvordan menuer laves
  • Oprettelse af egen underside
  • Tilpasning af SharePoint
  • Opret og vedligehold sider
  • Webdele (færdige 'blokke' der kan trækkes ind på skærmen til visning af data, billeder, tekst og meget andet)
  • Forbinde data i webdele
  • Biblioteker - brug, oprettelse, ændring, manipulering. (biblioteker benyttes til at organisere ustrukturerede data som f.eks. Word-dokumenter, PDF-filer, billeder m.m.)
  • Avancerede Biblioteksindstillinger (bl.a. sikkerhed, versionsstyring, metadata m.m.)
  • Lister (lister benyttes til strukturerede data, som f.eks. kundelister, varelister, nyheder m.m.)
  • InfoPath
  • Sikkerhed (Hvem må hvad? - og skal alle kunne lære og redigere alle virksomhedens data ? )
  • Adgang til websteder og indhold på websteder
  • Mødearbejdsområder
  • Kalender, Projektopgaver og Problemsporing
  • Undersøgelser og Diskussioner
  • Brugergrænseflade
  • Beskeder på webstedet
  • Søgning
  • Personlige sider
  • Indholdstyper (content types)

Kursusmateriale

Du får udleveret et omfattende kursusmateriale på dansk specielt til dette kursus. Kursusmaterialet er gennemarbejdet og med en flot typografi. Kursusmaterialet følger kurset i logiske moduler og kapitler. Der lægges vægt på overblik mellem modulerne.

Samtidig gives en både praktisk og teoretisk indføring i stoffet krydret med eksempler og skærmdumps på hver side. Tips, Tricks samt såkaldt nørd-bokse med ekstrainformation er fremhævet i grå bokse. Alt sammen sikrer, at kursisten får både overblik men samtidig kan fordybe sig i detaljer. Kursusmaterialet har et appendix med links, ressourcer og opslagstekst.

Efter Kursus

Vi måler vores arbejde på dit udbytte af kurset. Effektiv opfølgning handler om at give dig noget at arbejde videre på. Derfor bliver alle kursister kontaktet efter kurset for en snak om kurset. Du er som kursist også velkommen til at kontakte din instruktør - alt dette inklusive ii kursusprisen:

  • Du kan få hjælp til at opsætte et testmiljø, så du kan teste og arbejde med SharePoint derhjemme
  • Du kan få info om licensregler, priser på software og andet
  • Vi hjælper dig med spørgsmål til pensum
  • Vi formidler kontakt til andre kursister
  • Vi kan melde dig ind i fora på nettet
  • Disse ekstra ydelser giver dig langt større udbytte af kurset. Du vil nemmere kunne huske kurset, men også komme videre selv bagefter. Vi er vist de eneste i branchen, der tilbyder denne service. Det får vi gang på gang at vide af vore tidligere kursister.

Kursusform

Du kan bestille et lukket kursus i din virksomhed eller deltage på et åbent kursus med deltagere fra flere virksomheder. Du får en erfaren instruktør - både fagligt og pædagogisk. Vi lægger vægt på praktiske opgaver, at kursisterne kan stille spørgsmål og får succesoplevelser i opgaverne.

Vi tager gerne udgangspunkt i din verden. Uanset om du sælger biler eller støber betonelementer har instruktøren en mangeårig erfaring i at omstille undervisningen til din virkelighed.

Du kan medbringe idéer og projekter, som kan påbegyndes eller færdiggøres på kurset. Du får hermed ny viden og et omtrent færdigt intranet. Kurset afholdes i god og munter atmosfære. Man lærer simpelt hen mere, hvis man griner undervejs og lærer hinanden bedre at kende den vej rundt.

Kursustilmelding

Ring på tlf 4250 5040 eller skriv på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . Er du i tvivl om dette kursus er for dig, så ring til os. Så får vi en snak om dine behov, tanker og muligheder.

Mest læste sider