K3271 Microsoft Visio Grundlæggende

Med Microsoft Visio® kan du ikke alene oprette store komplekse diagrammer, der tager sig godt ud. Du kan også integrere dem med virksomhedens data online og publisere diagrammerne på websider, apps, SharePoint eller andre steder…

| 2 dage | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |

Målgruppe

Kurset henvender sig til konsulenter, udviklere, designere, technical writers og andre, som har behov for at dokumentere og visualisere systemer og processer.

Forudsætninger for Visio kurset

Kurset er et begynderkursus og kræver ingen forudsætninger. Har du arbejdet lidt med Visio, men endnu ikke opnået rutine, er kurset også for dig.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Kursus i Jeres virksomhed er nemmest

For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.

Få rabat med klippekort

Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.

Ring 4250 5040 og lad os finde en dato

Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.

Efter kurset kan du

Kurset giver en grundig indføring i Microsoft Visio. Efter kurset kan du på egen hånd lave diagrammer og integrere disse i f.eks. SharePoint. Du lærer hvordan man opbygger diagrammer, formaterer disse og knytter dem til eksterne data.

Indhold af kurset i Microsoft Visio Grundlæggende

1 | Introduktion til Visio

  • Hvad kan Visio bruges til?
  • Underviseren giver eksempler fra tidligere konsulentopgaver
  • Brugerfladen i Visio
  • Tips og Tricks – herunder genvejstaster
  • Ting du bør vide
  • Cases – problematikker
  • Shapes, Masters, Stencils og Templates

2 | Oprettelse af et nyt diagram

  • Sidevisning og udprintning
  • Oprette grafik
  • Gemme i forskellige filformater
  • Oprettelse af en template/skabelon
  • Publisering til en webside, publisering til andre medier/programmer

3 | Shapes

  • Udvidet – hvad er Shapes?
  • Oprettelse af Shapes
  • Egenskaber på Shapes
  • Forskellige typer Shapes – SmartShapes

4 | Stencils

  • Oprettelse af Stencils
  • Sammensætning af Masters
  • Tegne med Visio – forskellige metoder
  • Bruge egne Shapes som Stencils
  • Integrere flere Shapes med hinanden
  • Tilføj tekst til Shapes
  • Brug af Tekstbokse Vertikal – Horisontal styring
  • Screentips og Comments

5 | Shape-Data

  • Indsættelse af felter
  • Gruppering af Shapes
  • Indsættelse af billeder og grafik
  • Brug af Lag / Layers
  • Sideopsætning
  • Baggrundsimage, kanter

6 | Flow-diagrammer og organisationsdiagrammer

  • Oprettelse af diagrammer
  • Tilføj labels
  • Swimlane Diagrammer
  • Manuel opbygning af diagrammer
  • Brug Wizards (next-next-next-bokse)
  • Ændre udseende og formatering
  • Tilføjelse af billeder

7 | Typografier, farver og temaer

  • Shapes og Gitterlinjer
  • Auto Align & Space
  • Temaer, QuickStyles Temaindstillinger
  • Typografier, farver, skygger, effekter m.v.
  • Brug af formatpenslen

8 | Arbejde med Data

  • Se og rediger Shape Data
  • Arbejde med attributter
  • Linking til eksterne datakilder
  • Styring af refresh-tid
  • Oprettelse af rapporter

9 | Links og integration med andre programmer

  • Oprette links til hjemmesider
  • Oprette links til dokumenter
  • Oprette links til andre Visio-diagrammer
  • Relative og Absolutte links
  • Attributter på links
  • Integration mellem Visio og SharePoint
  • Import og eksport fra Excel

10 | Skabeloner

  • Eksisterende skabeloner demonstreres 2-3 af disse gennemgås i dybden

Kursusinstruktør:

HBL, KRA

Kurset er et formidlingskursus

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk information

Ring på telefon 4250 5040 eller skriv til e-mail info@zoomtek.dk . Alternativt kan du udfylde kontaktformularen nederst.

Kursusdatoer aftales med dig som kunde. Sammen med instruktøren finder I nogle passende datoer. Det kan være meget snart eller om noget tid efter jeres ønske.

De fleste kurser afholdes ude hos vores kunder. Et almindeligt mødelokale er helt optimalt. Alternativt holdes kurser også på hoteller og konferencecentre i København, Aarhus, Aalborg, Odense og Trekantområdet.

Prisen afhænger af antal deltagere, geografi og om det er et ZoomTek kursus eller et formidlet kursus afholdt af en af vore partnere.

Ja. Kurser kan holdes på engelsk, og i en del tilfælde også på svensk. Kurser kan holdes i udlandet til standardpris + rejseomkostninger.

Ja. For 2 personer holder vi et lukket firmakursus. Er du kun dig, kan vi tilbyde et Online kursus.

OnLine kurser er meget fleksible, og kan holdes for 1 eller flere personer. Det kan også være en mulighed, hvis I sidder i Herning og den bedste instruktør til opgaven bor i Ballerup. Online kurser giver samme indlæring som almindelige kurser. Det vidner kursisters tilbagemeldinger gennem flere år om.

Ja, alle ZoomTeks kurser er skræddersyede. Kurser kan tilpasses og blandes. Indhold, kursuslængde og kursusform kan tilpasses.

ZoomTek sælger klippekort til kurser. Disse kan benyttes af alle i virksomheden og på tværs af ZoomTek kurser og formidlede kurser.

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.






Excel®, Microsoft®, SharePoint®, Visio® (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this website or passes the courses on to an external course provider. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk