| 2 dage | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |
Hvad er Google Analytics?
Google Analytics er gratis og nemt at installere på ens website. Herefter har du adgang til alverdens statistiske data om brugerne, så du har fuldt styr på hvilke sider der besøges hvornår, og i hvilken rækkefølge, og hvornår brugerne hopper væk fra dit website.
Alt sammen vises som grafer og tabeller, der let kan eksporteres til f.eks. Microsoft Excel.
Målgruppe for Google Analytics kursus
Kurset henvender sig især til webmastere, marketingfolk eller andre, der ønsker at analysere webtrafik på ens website.
Forudsætninger for kurset
Kurset kræver ingen tekniske forudsætninger. Det vigtigste er interessen for at analysere brugernes adfærd med henblik på optimering af jeres hjemmeside.
Grundkursus og Udvidet kursus
Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.
Kursus i Jeres virksomhed er nemmest
For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.
Få rabat med klippekort
Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.
Ring 4250 5040 og lad os finde en dato
Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.
Efter kurset kan du
Kurset giver en grundig gennemgang af mulighederne i Google Analytics. Mulighederne er mange, men heldigvis er programmet nemt at lære. På kurset arbejdes der med et rigtigt website.
Det får du også......
Indhold af kurset i Google Analytics
1 | Introduktion til Google Analytics
- Opsætning af Google Analytics på et website
- Opsætning af filtre og visninger
- Nyheder i nyeste version
- Hvad er analytics.js – og hvordan fungerer denne fil?
2 | Brugerfladen i Google Analytics
- Menuer, ikoner og visninger
- Brug af Dashboardet
- Tidsintervaller
- Administratorindstillinger
- Visning og Ejendom
- Grundlæggende filtrering
- Sammenlægning af Google Analytics og Search Console
3 | Standardrapporter
- Hvad er en rapport?
- Hvilke typer rapporter eksisterer? Hovedrapporter, underrapporter og tilpassede rapporter
- Indholdsrapporter
- Målgrupperapporter
- Adfærdsrapporter
- Anskaffelsesrapporter
- Rapporter i realtid
- Brug af underrapporter
- Intro til tilpassede rapporter
- Eksportér rapporter
4 | Dimensioner og metrics
- Primære og sekundære dimensioner
- Hvad er metrics?
- Indstillinger for metrics
5 | Opsætning af mål
- Måling af ønsket brugerhandling
- Event, tidsramme
- Opnåelsesprocent
- Konvertering, bekræftelse, målsti, værdi m.m.
6 | Kampagner
- Måling af kampagner
- Krydstabulering af data
- Brug af URL Builder
- Conversion Tracking
7 | Håndtering af data
- Indsamling af data
- Fitrering af data
- Visualisering af data
- Brugertyper og segmenter
- Sessioner
- Stikprøvetagning
8 | Opsætning af dataindsamling
- Præferencer på din GA-konto
- Avancerede filtre og visninger
- Automatisk opdatering af GA
- Oprettelse af dimensioner
- Oprettelse af tilpassede metrics
- Brug af Event Tracking
9 | Kanaler og målgrupper
- Hvad er en kanal?
- Hvad er en målgruppe?
- Hvordan opdeles data efter kanal og målgruppe?
10 | Viden om brugere
- Analyse af besøgende
- Tendensvisning for besøgende
- Besøgendes loyalitet
- Domæner, lande, dimensioner
- Hvordan opnår man højere konverteringsrate?
- Hvilke platforme benytter brugere?
- Browserindstillinger og -type
- Netværksindstillinger
11 | Optimering af sider
- Brug af KPI’er
- Optimering af Landing Pages
- Hvilke sider/produkter giver bedst konvertering?
- Hvorfor klikker brugere væk fra dit site?
12 | Afrunding
- Plugins
- Fejlsøgning/debugging
- Integration med sociale medier
Man tror man kender sit eget site. Men Google Analytics giver et ekko af, hvad kunderne synes om ens site. Analyser med Google Analytics målretter markedsføringspotentialet på websitet.
Google Analytics og GDPR
Er Google Analytics lovligt at bruge? USA og EU har lavet en aftale (EU-US Data Privacy Framework), som gør det lovligt at benytte Google Analytics. Kurset gennemgår juraen bag Google Analytics og den til enhver tid opdaterede lovgivning.
Google Analytics med avancerede redskaber
Google Analytics er som sådan nemt at benytte. Man kan passivt følge trafik og analysere brugere ud fra en række kriterier – ofte i realtime.
Med rapporter som kan krydstabuleres i det uendelige kan man frembringe netop de analyser, man ønsker.
Målsøgning og dimensioner
Man kan også tilgå Google Analytics mere aggressivt. Man kan f.eks. opsætte egne mål og segmentere brugere ud på et utal af dimensioner og segmenter.
Kurset i Google Analytics
Kurset afholdes af en professionel konsulent, der har arbejdet intensivt med marketing og Google Analytics i årevis. Instruktøren kender mulighederne, faldgruberne og først og fremmest alle de måder, man kan tviste programmet på.
Kursusinstruktør:
VIM
Kurset er et formidlingskursus
ZoomTek Kurser
Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.
Kursus hos Jer
Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...
I skal blot have et mødelokale og wifi.
Remote via video
Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.
Praktisk information
Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde
Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.
Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.
Excel®, Google®, Microsoft® (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this website or passes the courses on to an external course provider. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk