| 2 dage | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |
At søgemaskineoptimere til Google kræver, at man forholder sig til mange parametre. Mange parametre handler om sund fornuft, andre handler om at bibeholde læseren på hjemmesiden.
Målgruppe
Kurset er målrettet webudviklere, ansatte i marketingfunktioner, konsulenter og andre it-teknikere, som er ansvarlige for søgemaskineoptimering af et eller flere website.
Forudsætninger
Kurset kører som et lukket firmakursus og kan derfor tilpasses deltagerne. Skal kurset ned i de tekniske ting, vil en grundlæggende viden om HTML5, JavaScript, CMS og webservere være en fordel.
Grundkursus og Udvidet kursus
Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.
Kursus i Jeres virksomhed er nemmest
For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.
Få rabat med klippekort
Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.
Ring 4250 5040 og lad os finde en dato
Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.
Efter kurset kan du
Du får redskaber til at optimere et websites placering i søgeresulltaterne i bl.a. Google og Bing. Du lærer både de lavthængende frugter, men også de mere langhårede paramtre, som har indflydelse på en websides organiske ranking.
Det får du også......
Indhold af kurset i Søgemaskineoptimering SEO
1 | Overordnede ting
Helt overordnede forhold på hjemmesiden, som skal være i orden
- www eller non-www
- SSL certifikat
- Favicon
- Brug af 301 Redirections og 404-sider
2 | Metatags
Metatags er de informationer, som blive vist ved en Google søgning. Længden og brug af keywords er uhyre vigtig for en høj placering i Google.
- title tag
- Meta Descriptions
- Meta Keywords – kører ikke mere
3 | Sitemaps
Et Sitemap hjælper søgemaskiner med at finde alle undersider. Et Sitemap kan laves i forskellige formater og skal tilmeldes til de forskellige søgemaskiner.
- Formater
- Google Search Console, Bing Webmaster Tools
4 | Keywords
Hvilke keywords (nøgleord) skal din hjemmeside findes på? Der findes forskellige værktøjer.
- Keyword Research
- Google Keyword Planner
- Alternativer til Google Keyword Planner (gratis og betalte)
- Keyword Ranking
- Brug af long-tail keywords
- Kig hos konkurrenterne – læs kunders mails
5 | HTML opbygning
Opbygning af HTML-koden er væsentlig. Selv om de fleste CMS-systemer gør dette automatisk, skal man stadig selv styre overskrifter, tilføje Schemaer og meget andet.
- Mobile Responsive Web Design (RWD)
- Brug af overskrifter H1, H2, H3
- Schema Markup
- Breadcrumbs
6 | Indhold (Content)
Indhold er meget vigtigt. Hjemmesider med meget indhold vil alt andet lige blive placeret højere.
- Focus Keyword i overskrifter, første afsnit og underoverskrifter
- Antal ord på en side
- Opdatering af gammelt indhold
- Fjernelse af uddaterede sider
- Automatisk opdatere indhold (f.eks. aktuelt version af software) ?
- Brug Negativ SEO
- Undgå Duplicate Content
7 | URLs
Fra starten skal man opbygge en URL-struktur, der både gør brugerne glade, men som også hjælper Google til at forstå din side.
- Korte URLs
- Broken links – 301 redirects
- Permalinks
8 | Links
Links får internettet til at køre rundt. Peger en hjemmeside med høj Authority på din hjemmeside, får du automatisk en højere placering.
- Interne Links – hvorfor/hvordan
- Eksterne links
- Affiliate links skal have no follow
- Brug af target _blank?
- NoFollow – DoFollow – Noopener
- Brug af Anchor Links
- Sådan får du links til din side – backlinks – link building
- Best Practice for Linkbuilding (og et par advarsler)
9 | Images
20% af alle søgninger på nettet foregår på billeder. Billeder skal være markeret med alt-attributter, være navngivet ordentligt og ikke fylde 30Mb.
- Images Alt tekst
- Images Title tekst
- Navngivning af images
- Image kvalitet
- Images og CDN
10 | Google/Bing Værktøjer
Google har en række værktøjer, som man kan benytte til SEO. På kurset kigges der nærmere på disse
- Google Search Console
- Google Business
- Google Analytics
- Google Knowledge Graph
- Google Discover
- Bing Places
11 | Performance
Google har erklæret af hjemmesider med lang loadtid vil blive placeret lavere. Hvordan optimerer man performance?
- Cache
- Varnish
- Brug af CDN
12 | Sociale Medier
Har din virksomhed Facebook og LinkedIn profiler skal der linkes til disse på den helt rigtige måde.
- Angivelse af Sociale Medier
13 | Forbedring af brugeroplevelse
Alt skal ikke gøres for søgemaskiner. En forbedret brugeroplevelse eller web usability betyder formentlig en højere click-through rate (CTR).
- Formindske Bounce Rate (folk der klikker væk)
- Væsentlige sider (kontakt, about)
- Oversættelse af website
- Seriøs Footer
- Vigtigheden af et godt domænenavn
- Stavning, tegnsætning, mindre volumiøst sprog
14 | Lokal SEO
Har man en lokal malerforretning i Skanderborg, kan man gøre en række ting, så ens virksomhed kommer øverst, vises med kort m.m.
- Google Business
- Bing Places
- Schema
15 | Plugins og værktøjer (her vist med WordPress)
Modulet viser forskellige plugins og værktøjer i WordPress. Hvis kurset er rettet imod et andet CMS-system end WordPress tages der hensyn til dette.
- YOAST SEO
- All-in-One-SEO
- SEO Optimized Images
- Google XML Sitemaps
- Få Google til at indeksere din side hurtigere
- Broken Link Checker
- Google Analytics MonsterInsight
- W3 Total Cache
- Yet another Related Post Plugins
- Screaming Frog
Kursusinstruktør:
VIM, KGR, JBO
Kurset er et formidlingskursus
ZoomTek Kurser
Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.
Kursus hos Jer
Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...
I skal blot have et mødelokale og wifi.
Remote via video
Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.
Praktisk information
Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde
Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.
Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.
Facebook®, Google®, JavaScript®, LinkedIn®, Planner®, WordPress® (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this website or passes the courses on to an external course provider. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk