| 2 dage | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |
Kurset giver en bred viden om usability/brugervenlighed på et website. Kort sagt gælder det om, at få flest mulige brugere til at gøre de rigtige valg på et website. Det rigtige valg kan være køb af et produkt eller fremfinding af information.
Målgruppe
Kurset henvender sig til webdesignere, grafikere, udviklere samt konsulenter inden for bl.a. marketing, salg og afsætning. Kurset omhandler en lang række emner inden for brugeradfærd på et website.
Forudsætninger
Kurset er ikke et udviklerkursus. Der er ikke specielle forudsætninger til kurset. Matematiske modeller og sandsynlighedsregning indgår i kurset. Sværhedsgraden af dette reguleres efter deltagerne.
Grundkursus og Udvidet kursus
Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.
Kursus i Jeres virksomhed er nemmest
For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.
Få rabat med klippekort
Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.
Ring 4250 5040 og lad os finde en dato
Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.
Efter kurset kan du
Du vil være i stand til at vurdere brugervenlighed og lave en række usability tests på et website. Kurset er fuld af øvelser underbygget af teori.
Det får du også......
Indhold af kurset i Web Usability – Brugervenlighed på websites
1 | Teori og Introduktion
- Hvad er Usability eller på dansk Brugervenlighed?
- Web Usability ISO 9241-210, ISO 13407 – grundlaget for standarder og metoder
2 | De lavthængende frugter
- Gør dit website nemt at skanne
- Opdel sitet i logiske, visuelle moduler
- Gør links tydelige
- Gør valg nemme for brugeren
- Overskrifter og Teasers
- Fjern ‘happy talking’
- Vis tegn på liv – nyhedsværdi
- Vær klar i spyttet på forsiden
- Taglines, straplines og slogans
3 | Sprog – svar på spørgsmål før de bliver stillet
- Farvevalg – Intro til farver
- Sprog
- Mobile First – og Responsive Web Design. Sitet skal fungere på alle devices
4 | Usability Test – test med brugere
- Hvad er Usability Testing ?
- Den samlede proces bag Usability Testing.
- Automatiserede tests, Operational tests, Human Performance tests
- Sandsynlighedsberegning i test med få deltagere
- Konfidensinterval
- Usability tjekliste
5 | Usability test – test uden brugere
- Keystroke Level Modeling
- Dataanalyser
6 | Interview af brugere
- True Intent Study – spørgeundersøgelse til brugere om handlinger på et website
- Task-analyse
- Critical Incident – søgning på website ud fra specifikke ønsker og mål
7 | Design af website
- User-Centered Design (UCD) – placering af resultater fra tests i det konkrete design
- Standarder for Use Experience (UE)
- Tjekliste for designere
Kursusinstruktør:
Søren Anderson
ZoomTek Kurser
Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.
Kursus hos Jer
Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...
I skal blot have et mødelokale og wifi.
Remote via video
Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.
Praktisk information
Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde
Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.
Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.