K3202 Microsoft Word Udvidet

Vi inddrager gerne ekstraemner herunder dokumenter, skabeloner og arbejdsopgaver fra din hverdag i kurset. Vi kan også lave en screenrecorder video under kurset, så du kan få repeteret en arbejdsgang ved at se en video…

| 2 dage | Afholdes i hele Danmark |

Målgruppe for Word Udvidet

Word Kurset henvender sig til personer, der har et pænt kendskab til Word men som gang på gang løber ind i funktioner som ikke kan bruges rigtigt eller optimalt. Kan du skrive et brev i Word men er usikker på mange af menupunkterne i Word, så er det her kursus noget for dig.

Forudsætninger for Word Udvidet kursus

Kurset forudsætter viden svarende til Word Grundlæggende kurset – enten fra kursusdeltagelse eller fra praktisk erfaring.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Efter kurset kan du

Kurset gør dig til superbruger i Word. Du kommer ud i hjørnerne af Word og vil gnidningsfrit kunne lave omfattende dokumenter med korrekt opstilling.

Indhold af Microsoft Word Udvidet kurset

1 | Makroer

  • Optag en makro
  • Relative/Absolutte makroer
  • Indsæt makroer på Båndet/Ribbon
  • Simpel redigering af en makro (intro til VBA)

2 | Udvidet Sideopsætning

  • Spalter
  • Midlertidig indrykning
  • Styring af sideskift
  • Marginer i detaljer

3 | Typografier (styles)

  • Oprettelse af typografier
  • Udvidet brug af typografier
  • Brug typografier til afsnitsformatering
  • Scope: Skal typografien virke i alle dokumenter, i skabelonen eller kun i nuværende dokument?

4 | Grafik og billeder

  • Indsæt billeder udefra
  • Lav diagrammer, organisationsplaner m.m.
  • Link til et diagram i Excel med live-data
  • Tips og Tricks til styring af størrelse og placeirng på gratik

5 | Sektioner

  • Sektioner og Typografier
  • Sektioner og Sidehoved/-fod
  • Sektioner til styring af sideskift, feltindhold m.m.

6 | Felter og formularer

  • Indsæt felter
  • Lav beregnede felter
  • Metadata og felter. Skriv f.eks. dokumentets navn, filplacering eller forfatter automatisk i et felt
  • Lås dokument
  • Fodnoter, krydshenvisninger, bogmærker – og formatering af disse

7 | Brevfletning

  • Brug brevfletning med f.eks. Excel som datakilde

8 | Det færdige dokument

  • Forside
  • Indholdsfortegnelse og Indeks

9 | Skabeloner / Templates

  • Opret en skabelon
  • Automatiser f.eks. brevfletning med makro og indsæt i skabelon

10 | Deling af Word dokumentet

  • Flere brugere på Word
  • Revision og kommentarer
  • Brug Word i web-versionen på Microsoft 365 (tidligere Office365)
  • Sporing
  • Dokumentegenskaber, versioner
  • Flette dokumenter sammen (hoved- og underdokumenter)

Kurser kan blandes

Andre emner end de ovenfor nævnte kan indgå i kurset. Instruktøren tager aktiv kontakt til deltagerne. På den måde er vi sikre på, at kurset sidder lige i skabet.

Kursusinstruktør:
FLV, LRS

Kurset er et formidlingskursus

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk Information

Hvem har udviklet kurserne på denne side?

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM®, Github® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Hvordan bestilles et kursus?

Du kan udfylde formularen nederst på siden. Du kan også ringe på telefon 4250 5040 eller skrive en e-mail til info@zoomtek.dk

Hvordan finder jeg prisen på kurset?

Kursusprisen afhænger af antal deltagere og kursussted. Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040. Så kan vi ofte give dig en pris med det samme.

Hvornår afholdes kurset?

Kursusdatoen aftales med kursisterne. Er I blot 2-3 deltagere, kan vi køre et lukket virksomhedskursus. Datoen placeres, når det passer ind i Jeres kalender.

Få et skræddersyet kursus

Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. Kurset kan skræddersyes inden for instruktørens vidensområde. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.

Kontakt ZoomTek og lad os tage et webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk. Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.

Excel, Microsoft, Microsoft 365, Microsoft Word, Office365, VBA, Visio, Word (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this page. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk