K2703 Domino Administration 3 Kursus

Kurset tager udgangspunkt i deploying af et nyt domæne fra scratch. Hvilke strategier skal man følge for at opbygge et solidt og skalérbart domæne…

| 3 dage | Afholdes i hele Danmark |

Målgruppe

Målgruppen er administratorer, der ønsker at udvide deres viden om administration i Domino. Som deltager har du typisk arbejdet i Administrator-klienten noget tid, men dine opgaver har været noget rutineprægede.

Forudsætninger for kurset

Kursisten skal have kendskab svarende til Administration 2. Desuden bør kursisten have mindst 6 måneders praktisk erfaring som administrator.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Efter kurset kan du:

Kursisten vil på kurset få en række avancerede redskaber til opsætning, vurdering, fejlfinding og drift af en Domino Infrastruktur. Efter kurset kan du gratis e-maile instruktøren og få gode råd og vejledning. Dette sikrer rutine i de gennemgåede discipliner på kurset

Indhold af Domino Administration 3 kurset

1 | CA- Certificate Authority

  • Opsætning

2 | xACL

  • Overblik
  • Den øverste administrator
  • Oprettelse af en ny administrator
  • Tildeling af rettigheder
  • Begrænset admin-rettigheder

3 | Directory Catalog

  • Dircat-databasen
  • Start af Dircat-task
  • Names.nsf (server.dokument)
  • Til sidst

4 | Domain Search

  • Domain Search og sikkerhed
  • Hvordan søger man med Domain Search

5 | Templates

  • Hvad er en template ?
  • Hvordan laves en template?
  • Hvordan laves en driftsdatabase
  • Opdatering af Driftsdatabaser fra Templates
  • Konklusion: Fakta om Templates:
  • Indsæt grupper automatisk i ACL
  • Flere versionier af notes-klienten på maskine
  • Nemmere registrering af brugere
  • Configuring network compression

6 | Mail Journaling

  • Konfigurere Mail Rules
  • Konfigurere Mail Tracking
  • Konfigurere Message Recall funktionalitet
  • Enable/Disable message disclaimers fra en Domino server
  • Enabling Message Recall funktionalitet
  • Out of Office service
  • NSD-log filer
  • Opsætning
  • Automatic Diagnostic Collection Tool (ADCT)

7 | Replikering

  • Troubleshooting – replikering
  • Notes.ini

8 | Brugeradministration udvidet

  • Alternate Naming
  • Recertificering af brugere
  • Authentikering med id-filer
  • Krydscertificering
  • Hvordan krydscertificerer man i praksis?
  • Port-adgang via notes.ini

9 | Mail (administrativt)

  • Overblik
  • Domino Named Network
  • Fejlfinding på mail
  • Døde mails i serverens mailbox
  • Uddelegering af mail

10 | Admin Proces

  • Opsætning og vedligeholdelse
  • AdminP Avanceret

11 | Agenter

  • Rettigheder til at køre og lave agenter
  • Lave agenter
  • Agent Manageren
  • Signering af agenter (agentsikkerhed)

12 | ECL

  • Overblik
  • Global ECL-liste
  • Indstillinger i ECL-listen
  • Signing af databaser

13 | Internet sikkerhed

  • Opsætning af Domino Web Server
  • Indstillinger på serveren
  • Web-administratoren
  • Sikring af oppetid
  • Benyt Redirection dokumenter
  • Internet statistik

14 | Performance Tuning

  • Logning
  • Performance Monitor
  • Statistic Reports
  • Performance Tuning – forskellige processer til at forbedre performance og kontolmåle dette

15 | Fejlsøgning

  • SMTP fejlsøgning
  • Fault Recovery
  • Backup
  • Styring af fler-domæne systemer

16 | License Tracking

  • Hvad er License Tracking
  • Funktionalitet
  • Opsætning

17 | Diverse

  • Krydsning af domains
  • Agent Profilering
  • AutoSave funktion

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk Information

Hvem har udviklet kurserne på denne side?

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM®, Github® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Hvordan bestilles et kursus?

Du kan udfylde formularen nederst på siden. Du kan også ringe på telefon 4250 5040 eller skrive en e-mail til info@zoomtek.dk

Hvordan finder jeg prisen på kurset?

Kursusprisen afhænger af antal deltagere og kursussted. Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040. Så kan vi ofte give dig en pris med det samme.

Hvornår afholdes kurset?

Kursusdatoen aftales med kursisterne. Er I blot 2-3 deltagere, kan vi køre et lukket virksomhedskursus. Datoen placeres, når det passer ind i Jeres kalender.

Få et skræddersyet kursus

Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. Kurset kan skræddersyes inden for instruktørens vidensområde. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.

Kontakt ZoomTek og lad os tage et webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk. Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.

Domino, IBM (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this page. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk