K2713 HCL Notes HelpDesk for Supportere Kursus

Deltageren bliver klædt på til at håndtere alle typer spørgsmål og problemstillinger fra brugerne. Deltagerne lærer hvordan Notes-klienten fungerer bagom med fokus på ini-filer, lokationer, replikering m.m…

Målgruppe

Kurset henvender sig til nuværende eller kommende supportere i en helpdesk-funktion. Målgruppen kan også være superbrugere, der skal hjælpe andre brugere.

Forudsætninger

Kurset forudsætter brugerviden og interesse for helpdesk-support. Det er en fordel, hvis kursisten har erfaring med support af andre systemer og/eller interesse for at gå bag om systemer og lave problemløsning

Efter kurset kan du:

Supportere HCL Notes brugere, både hvad angår dagligdags problemer, men også mere avancerede problemstillinger. Kurset klæder dig på til at håndtere opsætning, support og almindelige brugerproblemer.

Indhold af HCL Notes HelpDesk for supportere kurset

1 | Administatorklienten

  • Gennemgang af administrator-klienten – faneblade, menuer og muligheder
  • Rollefordeling mellem administrator, helpdesk, supporter og bruger

2 | Notes-klienten

  • Installering, opsætning af klienter
  • Opsætning af Notes-klient
  • Gennemgang af Notes.ini
  • Genoprettelse af klienter

3 | Brugerhåndtering

  • Svar på de mest almindelige spørgsmål fra brugere
  • Support af brugere med remote notes-klienter
  • Address Book

4 | Avancerede emner

  • Brugerpolicies
  • Gennemgang af sikkerhed i HCL Notes, herunder id-filer
  • Avancerede superbrugerfunktioner og indstillinger på disse
  • Gennemgang af Domino infrastruktur – herunder servere, domains, organisationer, sikkerhed, tasks m.m.
  • Brug af Administrator-klient til registrering, recertificering og rename af brugere
  • Administrationsproces
  • Replikering
  • Mailopsætning

Praktisk Information

Hvordan bestilles et kursus?

Udfyld formularen nedenfor eller til højre. Alternativt kan du blot skrive en mail på info@zoomtek.dk eller ringe 4250 5040.

Hvordan finder jeg prisen på kurset?

Forespørg på kurset ved at kontakte ZoomTek. Så finder vi det bedste kursus til dig. Du betaler ikke for formidlingen.

Hvornår afholdes kurset?

ZoomTek kan oftest skaffe et kursus inden for 30 dage. Enten vil vi finde et åbent kursus til dig. Alternativt får du et lukket firmakursus, hvor du og dine kolleger aftaler datoen direkte med kursusinstruktøren.

Få et skræddersyet kursus uden merpris

Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.