K4120 Kursus i andre mailklienter

ZoomTek tilbyder kursus i følgende e-mailklienter: Mailbird, eM Client, Opera Mail, MailSpring, Live Mail og Thunderbird. Mange virksomheder benytter gratis e-mailprogrammer…

| 1 dag | Afholdes i hele Danmark |

Kursus i andre mailklienter

De fleste virksomheder benytter Outlook. Men flere og flere ønsker at spare licenser og søger funktionalitet, som ikke altid understøttes af Outlook.

ZoomTek kan på forespørgsel holde kursus i bl.a. Mozilla Thunderbird, Mailbird, MailSpring, Em Client, Opera Mail, Sylpheed, Windows Live Mail, Mulberry, FoxMail, og HCL Notes Mail.

Nedenstående kursusbeskrivelse er vejledende, da den skal tilpasses det aktuelle mailprogram.

Målgruppe

Kurset henvender sig til brugere, som ønsker viden om mail, kalender og opgavestyring i specifikke mailprogrammer. Kurset kører kun som firmakursus.

Forudsætninger

Du behøver ikke have forudgående viden for at deltage i kurset. Kurset starter helt fra bunden og er for nye brugere.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Efter kurset kan du

Du lærer at benytte mail, kalender, opgavestyring m.m. Endvidere lærer du om indstillinger og integration med andre programmer.

Indhold af Kursus i andre e-mailklienter kurset

1 | Introduktion til mail

  • Brugerflade i programmet
  • Oprettelse af en mailkonto
  • Forskelle mellem webbaseret og klientbaseret e-mail

2 | Skriv en e-mail

  • Tilføj en vedhæftet fil
  • Brug af CC og BCC
  • Mailegenskaber
  • Formatering af tekst
  • Indsættelse af grafik, figurer, diagrammer
  • Brug af træk-og-slip
  • Signatur
  • Stavekontrol og grammatik
  • Tastaturgenveje

3 | Indbakken

  • Organisation af mails i din indbakke
  • Sletning og arkivering af e-mails
  • Sortere og filtrere mails
  • Søgning i mails
  • Brug af mapper
  • Autoadministration med regler
  • Autosvar

4 | Kalender

  • Aftaler
  • Møder
  • Fælleskalender

5 | Kontakter

  • Oprettelse af kontakter. Direkte eller med import/synkronisering
  • Kontaktgrupper
  • Import, eksport og deling

6 | God mailskik

  • E-mails indeholdende spam, malware, virus og phishing. Hvordan de undgås
  • Adgangskoder og totrinsbekræftelse
  • Hvornår må man åbne vedhæftede filer ?
  • Korrekt brug af ‘Emne’ – et kort sms-lignende resumé af mailen
  • Skriv e-mails med pondus
  • Anvendelse af høflighedsfraser
  • Respons og svartider
  • Simpelt sprog uden overflødig information
  • Korrekt brug af “Reply All” og “Forward”

7 | Andre elementer

  • ToDo-liste
  • Opgavestyring
  • Deling af opgaver
  • Temaer, f.eks. dark theme
  • Out-of-Office
  • Opdatering
  • Virusbeskyttelse

8 | Plugins

    Mange mailklienter (f.eks. Thunderbird) har mange plugins. Altså ekstraprogrammer, som man kan installere ved tryk på en knap. Disse plugins giver ekstra funktionalitet.

  • Overblik over plugins
  • Sikker installation af plugins

9 | Deling og integration

  • Brug af e-mail med cloud-tjenester (f.eks. Gmail.com, Outlook.com)
  • Integration med sociale medier
  • Integration med Microsoft 365 (herunder SharePoint, OneDrive m.fl.)

10 | Det mere tekniske

  • Protokoller og standarder
  • Synkronisering af e-mails mellem enheder
  • Opdatering, backup, gendannelse
  • Fejlfinding
Kursusinstruktør:
Søren Anderson, SAS, PNT

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk Information

Hvem har udviklet kurserne på denne side?

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM®, Github® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Hvordan bestilles et kursus?

Du kan udfylde formularen nederst på siden. Du kan også ringe på telefon 4250 5040 eller skrive en e-mail til info@zoomtek.dk

Hvordan finder jeg prisen på kurset?

Kursusprisen afhænger af antal deltagere og kursussted. Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040. Så kan vi ofte give dig en pris med det samme.

Hvornår afholdes kurset?

Kursusdatoen aftales med kursisterne. Er I blot 2-3 deltagere, kan vi køre et lukket virksomhedskursus. Datoen placeres, når det passer ind i Jeres kalender.

Få et skræddersyet kursus

Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. Kurset kan skræddersyes inden for instruktørens vidensområde. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.

Kontakt ZoomTek og lad os tage et webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk. Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.

Em Client, FoxMail, Gmail, Mailbird, MailSpring, Microsoft, Microsoft 365, Mozilla Thunderbird, Mulberry, Notes Mail, OneDrive, Opera Mail, Outlook, SharePoint, Spring, Sylpheed, Windows, Windows Live Mail (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this page. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk