K1523 Microsoft 365 Groups, Delve og Planner

Microsoft 365 har fine værktøjer til samarbejde i form af Groups, Delve og Planner. De 3 apps kan kombineres eller bruges enkeltvis. Kurset lærer dig alle 3 apps…

Hvad er Microsoft 365 Groups?

Hvis man forestiller sig Facebook/LinkedIn, Outlook og OneDrive kombineret, er man tæt på Groups. Groups fungerer nærmest som et SharePoint site, hvor man kan gemme filer, have indbyrdes samtaler – og hvor medlemmer kan variere efter behov. Det hele kan fungere sammen med f.eks. Teams.

Hvad er Microsoft 365 Planner?

Planner er en ToDo-liste app, som gør samarbejde om store og små projekter nemt. Planner er ikke et projektstyringssystem, men et simpelt redskab til opgavestyring. Planner og Groups fungerer optimalt sammen.

Planner bruger en kanban board brugerflade med opgavefirkanter, som kan flyttes rundt alt efter status. Planner er nemt at bruge, fungerer med træk-og-slip og en progressbar viser en opgaves status. Planner kan bruges med Groups eller som standalone. Planner kan benyttes både af teams og enkeltpersoner.

Målgruppe

Kurset henvender sig til alle personalegrupper. Med Groups, Planner og Delve kan grupper samarbejde og alt kan integreres i f.eks. SharePoint og Teams.

Forudsætninger for kurset

Deltagere behøver ikke have specielle forudsætninger for at deltage i kurset om Groups og Planner. Alle kan deltage.

Efter kurset kan du

Du og dine kolleger vil kunne samarbejde om store og små opgaver og projekter på en nem og produktiv måde.

Indhold af Microsoft 365 Groups, Delve og Planner kurset

1 | Groups Introduktion

  • Oprettelse af en gruppe
  • Tilføj medlemmer til en gruppe ‘on-the-fly’
  • Dynamisk medlemskab
  • Tilføj eksterne medlemmer
  • Genoprettelse af slettede grupper
  • Samtaler, opkald

2 | Avancerede brug af Microsoft 365 Groups

  • Labels
  • Aktivitetsrapporter
  • Sæt tilgængelighed
  • Brug af delt kalender
  • Fællesaftaler
  • Gem filer – lidt som i OneDrive
  • Brug Groups i Outlook
  • Abonnere på samtaler via email
  • Indstillinger

3 | Microsot 365 Planner

  • Brugerfladen i Planner og brug af kalenderoversigt
  • Filtrering og gruppering af opgaver
  • Tildele opgaver til specifikke personer
  • Brug Planner sammen med Groups
  • Brug Planner inden i Outlook
  • Udsend emails, når visse handlinger opstår

4 | Microsoft 365 Delve

    Delve er en cloud baseret app til samarbejde. Delve virker ‘bag om scenen’ og kan få projekter, medarbejdere og opgaver til at finde sammen. Med Delve kan man søge på kolleger, finde og uploade dokumenter, multimedia-filer m.m.

  • Søgning på kolleger og indhold
  • Sådan virker Delve sammen med Groups, Planner og SharePoint
  • Vedligehold noter om kolleger
  • Upload indhold vha. Delve
  • Under overfladen på Delve og Microsoft Graph

5 | Integration med Microsoft 365

  • Benytte Groups og Planner sammen med SharePoint
  • Integrere Teams i Groups og Planner
  • Abonnér og distribuer emails og kalenderaftaler via Outlook
  • Brug af Yammer

Se ZoomTeks kurser i SharePoint her.

Se ZoomTeks øvrige kurser Microsoft 365 her.

Se ZoomTeks kurser i Microsoft Project her.

Praktisk Information

Hvordan bestilles et kursus?

Udfyld formularen nedenfor eller til højre. Alternativt kan du blot skrive en mail på info@zoomtek.dk eller ringe 4250 5040.

Hvordan finder jeg prisen på kurset?

Forespørg på kurset ved at kontakte ZoomTek. Så finder vi det bedste kursus til dig. Du betaler ikke for formidlingen.

Hvornår afholdes kurset?

ZoomTek kan oftest skaffe et kursus inden for 30 dage. Enten vil vi finde et åbent kursus til dig. Alternativt får du et lukket firmakursus, hvor du og dine kolleger aftaler datoen direkte med kursusinstruktøren.

Få et skræddersyet kursus uden merpris

Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.