K7501 SharePoint 2019 HelpDesk

Kursus i SharePoint rettet mod 1. level og 2. level support. Hvordan afhjælpes de mest almindelige brugerspørgsmål og -fejl, og hvordan integeres SharePoint bedst med det øvrige Microsoft 365…

Målgruppe

Kurset henvender sig til supportere og superbrugere, der skal hjælpe almindelige brugere i deres daglige brug af SharePoint og Microsoft 365.

Forudsætninger

Viden svarende til ‘K481 SharePoint Bruger Udvidet’ eller ‘K450 Udvikling af Intranet Grundlæggende’. Du skal have Interesse for de mere tekniske sider af SharePoint. Du vil typisk allerede være supporter – enten på SharePoint eller på andre systemer.

Efter kurset kan du:

Supportere brugere med deres problemer i Sharepoint. Du får styr på opsætning af SharePoint uanset om det er SharePoint Server eller SharePoint Online.

Du får kendskab til sikkerhed, styring af brugere og håndtering af apps.

Indhold af SharePoint HelpDesk kurset

1 | Hvad er SharePoint ?

  • Daglig brug og navigering rundt på SharePoint-intranettet
  • Eksempler på SharePoint
  • Brug af alarmer
  • Hvad kan SharePoint bruges til?

2 | Site Collections

  • Fordele ved Undersites (Site Collection)
  • Navigering i Site Collection
  • Undersites
  • URLs på SharePoint sitet

3 | Lister

  • Arbejde med lister – Forskellige typer afhængig af templates
  • Nyheder – kongurering
  • Filtre, visninger, grupperinger, sorteringer
  • Primære, sekundære views

4 | Biblioteker (Libraries)

  • Oprettelse af biblioteker – herunder manipulation og ændring
  • Brug af biblioteker
  • Versionering af dokumenter
  • Låsning af dokumenter
  • Historik på dokumenter
  • Åben/Lukke dokementer fra Office Pakken
  • Sikkerhed på biblioteker

5 | Arbejdsområder (workspaces)

  • Oprettelse af mødearbejdsområde (meeting workspace)
  • Tilpas arbejdsområder
  • Dokumentarbejdsområder (ad hoc)
  • Discussion Boards og Surveys – administration, mailintegration m.m.
  • SharePoint og Outlook
  • SharePoint og Excel

6 | WebParts

  • Hvad er WebParts
  • Hvordan bruges disse
  • Import og installering af WebPart Galleries

7 | Licenser

  • Installation, opsætning
  • Forskel på SharePoint Services og Microsoft Office SharePoint Server.

8 | Sikkerhed

  • Globale indstillinger
  • Brug af Templates / Temaer
  • evt. opsætning af Microsoft Office SharePoint Server
  • evt. Fordele/Ulemper ved SharePoint i relation til andre Intranet-systemer – f.eks. Lotus Notes
  • Oprettelse af brugere
  • Vedligeholdelse af brugere
  • Administration

Praktisk Information

Hvordan bestilles et kursus?

Udfyld formularen nedenfor eller til højre. Alternativt kan du blot skrive en mail på info@zoomtek.dk eller ringe 4250 5040.

Hvordan finder jeg prisen på kurset?

Forespørg på kurset ved at kontakte ZoomTek. Så finder vi det bedste kursus til dig. Du betaler ikke for formidlingen.

Hvornår afholdes kurset?

ZoomTek kan oftest skaffe et kursus inden for 30 dage. Enten vil vi finde et åbent kursus til dig. Alternativt får du et lukket firmakursus, hvor du og dine kolleger aftaler datoen direkte med kursusinstruktøren.

Få et skræddersyet kursus uden merpris

Kursusbeskrivelserne på ZoomTek.dk er vejledende. For et lukket firmakursus vil kurser altid blive skræddersyet gennem dialog med instruktøren. For åbne kurser har du mulighed for at tale med instruktøren før kurset.