K7501 SharePoint 2019 HelpDesk

Kursus i SharePoint® rettet mod 1. level og 2. level support. Hvordan afhjælpes de mest almindelige brugerspørgsmål og -fejl? Hvordan integeres SharePoint bedst med det øvrige Microsoft 365® apps?…

| 2 dage | Afholdes i hele Danmark | Firmakursus | Online-kursus | Åbent kursus |

Kurset vil ofte afholdes i forhold til SharePoint Online, som de fleste virksomheder benytter. SharePoint Online er en del af Microsoft 365. Ønsker du et virksomhedskursus med fokus på SharePoint Server (on-premises) er det også en mulighed.

Målgruppe

Kurset henvender sig til supportere og superbrugere, der skal hjælpe almindelige brugere i deres daglige brug af SharePoint og Microsoft 365.

Forudsætninger

Viden svarende til K7516 SharePoint Bruger Videregående eller K7506 SharePoint Grundlæggende – udvikling af intranet. Du skal have interesse for de mere tekniske sider af SharePoint. Du vil typisk allerede være supporter på SharePoint eller på andre apps inden for Microsoft 365.

Fold ud

Grundkursus og Udvidet kursus

Kursusbeskrivelsen nedenfor kan ændres og tilrettelægges både opad og nedad i niveau. Derfor tilbydes både et grund- og udvidet kursus. Inden kurset tager instruktøren et webmøde, så alt bliver timet og tilrettelagt - og deltagere og instruktør får hilst på hinanden. Jeres emner kan inddrages i kurset.

Kursus i Jeres virksomhed er nemmest

For alle parter er det nemmest at holde kurset i et mødelokale på jeres adresse. ZoomTek tilbyder også online kurser/fjernkurser eller kurser afholdt på et hotel. Kurser laves i hele Danmark.

Få rabat med klippekort

Du kan få rabat, hvis du bestiller et kursusklippekort. Klippekortet kan bruges af alle medarbejdere.

Ring 4250 5040 og lad os finde en dato

Kurset holdes, når det passer i jeres kalender. Kom gerne med datoforslag. På den måde kan der komme skub i jeres projekter, og I behøver ikke vente unødigt på et kursus.

Efter kurset kan du:

Supportere brugere med deres problemer i SharePoint. Du får styr på opsætning af SharePoint, uanset om det er SharePoint Server eller SharePoint Online. Du får kendskab til sikkerhed, styring af brugere og håndtering af apps.

Indhold af kurset i SharePoint helpdesk for supportere

1 | Hvad er SharePoint ?

  • Daglig brug og navigering rundt på SharePoint-intranettet
  • Eksempler på SharePoint-løsninger
  • Brug af alarmer
  • Hvad kan SharePoint bruges til?

2 | Site Collections

  • Fordele ved Undersites (Site Collection)
  • Navigering i Site Collection
  • Undersites
  • URLs på SharePoint sitet

3 | Lister

  • Sådan arbejde du med lister: Forskellige typer afhængig af templates
  • Nyheder og konfigurering af disse
  • Filtre, visninger, grupperinger og sorteringer
  • Primære og sekundære views

4 | Biblioteker (Libraries)

  • Oprettelse af biblioteker – herunder manipulation og ændring
  • Brug af biblioteker
  • Versionering af dokumenter
  • Låsning af dokumenter
  • Historik på dokumenter
  • Åben/lukke dokumenter fra Microsoft 365 Office-apps
  • Sikkerhed på biblioteker

5 | Arbejdsområder (workspaces)

  • Oprettelse af mødearbejdsområde (meeting workspace)
  • Tilpas arbejdsområder
  • Dokumentarbejdsområder (ad hoc)
  • Discussion Boards og Surveys – administration, mailintegration m.m.
  • SharePoint og Outlook
  • SharePoint og Excel

6 | Web Parts

  • Hvad er Web Parts?
  • Hvordan bruges disse?
  • Import og installering af Web Part Galleries

7 | Licenser

  • Installation, opsætning
  • Forskel på SharePoint on-premises og SharePoint Online

8 | Sikkerhed

  • Globale indstillinger
  • Brug af Templates / Temaer
  • Eventuelt opsætning af Microsoft Office SharePoint Server
  • Oprettelse af brugere
  • Vedligeholdelse af brugere
  • Administration

Kurset kan indeholde ekstraemner, som kursisterne foreslår. Før og under kurset er instruktøren lydhør over for sådanne ekstraemner. Efter kurset vil du som deltager være klædt på til at foretage support af SharePoint-brugere.

Kursusinstruktør:

EOL

Kurset er et formidlingskursus

ZoomTek Kurser

Kurset er udviklet 100% af ZoomTek og/eller af kursusafholder.

Kursus hos Jer

Kurset kan køres på jeres adresse. Nemt og praktisk...

I skal blot have et mødelokale og wifi.

Remote via video

Kolleger kan deltage remote via video. Så kan alle deltage, selv om I har afdelinger i hele landet eller udlandet. Kurser kan afholdes på engelsk.

Praktisk information

Ring på telefon 4250 5040 eller skriv til e-mail info@zoomtek.dk . Alternativt kan du udfylde kontaktformularen nederst.

Kursusdatoer aftales med dig som kunde. Sammen med instruktøren finder I nogle passende datoer. Det kan være meget snart eller om noget tid efter jeres ønske.

De fleste kurser afholdes ude hos vores kunder. Et almindeligt mødelokale er helt optimalt. Alternativt holdes kurser også på hoteller og konferencecentre i København, Aarhus, Aalborg, Odense og Trekantområdet.

Prisen afhænger af antal deltagere, geografi og om det er et ZoomTek kursus eller et formidlet kursus afholdt af en af vore partnere.

Ja. Kurser kan holdes på engelsk, og i en del tilfælde også på svensk. Kurser kan holdes i udlandet til standardpris + rejseomkostninger.

Ja. For 2 personer holder vi et lukket firmakursus. Er du kun dig, kan vi tilbyde et Online kursus.

OnLine kurser er meget fleksible, og kan holdes for 1 eller flere personer. Det kan også være en mulighed, hvis I sidder i Herning og den bedste instruktør til opgaven bor i Ballerup. Online kurser giver samme indlæring som almindelige kurser. Det vidner kursisters tilbagemeldinger gennem flere år om.

Ja, alle ZoomTeks kurser er skræddersyede. Kurser kan tilpasses og blandes. Indhold, kursuslængde og kursusform kan tilpasses.

ZoomTek sælger klippekort til kurser. Disse kan benyttes af alle i virksomheden og på tværs af ZoomTek kurser og formidlede kurser.

Kurser på denne side er udviklet eller formidlet af ZoomTek. ZoomTek har ikke 'an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval' med Apple®, Adobe®, Microsoft®, IBM® og andre - og deres respektive varemærker. Læs mere om brug af varemærker på ZoomTek.dk her. ZoomTek alene eller de partnere, ZoomTek formidler kurser til, står bag kurserne.

Er du stadig i tvivl om kursusvalg? Lad os tage et uforpligtende webmøde

Kontakt ZoomTek på telefon 4250 5040 eller info@zoomtek.dk.Telefonen er åben alle hverdage mellem kl. 8-17. Webmøder kan også aftales om aftenen.

Du kan også udfylde kontaktformularen nedenfor.






365®, Excel®, Microsoft®, Outlook®, SharePoint® (and others) are either registered trademarks or trademarks in the United States and/or other countries. On this page you may find other trademarks and/or registered trademarks that belong to third parties and are the property of their respective owners. ZoomTek does’nt have an affiliation, endorsement, sponsorship, or approval with or by any of these companies and their respective trademarks. ZoomTek has developed all courses on this website or passes the courses on to an external course provider. Read more about the use of trademarks on ZoomTek.dk